Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-09-18

Jenny Rissveds blev trea i världscupen igår och jag har haft en bra träningsvecka!



Hej och god morgon på dig! 

Om ni var uppe sent igår kväll, eller gjorde som jag och tittade på det i morse, så såg ni att Jenny Rissveds blev trea i världscupen i short tack igår. Hon visar riktigt bra form och satte tempot under stora delar av loppet. Det ser lovande ut inför söndagens XCO-tävling och hon har en andraplats i totalen att kämpa om. Före just Evie Richards som vann igår och nu är trea i totalen. Totalledaren Loana Lecomte har redan säkrat totala världscupen och stod som åskådare under gårdagens lopp, sparade energi till söndagens världscupavslutning. 

Vill ni se damernas lopp och herrarnas lopp så finns reprisen här: https://www.redbull.com/int-en/live/xcc-short-track-snowshoe-2021-uci-mountain-bike-world-cup#/ 




Det kom lite duggregn under gårdagens pendling till jobbet, det störde inte så mycket mer än att jag hade en vit Siroko-tröja som kanske numer är lite mindre kritvit. Gårdagens cykelpendling var också veckans fjärde vilket betyder att jag har fått ihop bra med träningstid bara genom att cykla till- och från jobbet. Tack vare att jag också körde Le Peloton i torsdags så är jag nu uppe i 9 timmar och 5 minuter hittills denna vecka. Jag har cirka en timme enkel väg till/från jobbet. 

Inga tävlingar denna helg så vi ska faktiskt ut och cykla lite distans idag istället, det blir en tur via Ryggen och Korså bruk. Skulle tro att det bli någonstans runt fyra timmar. Skönt att få ihop lite bra träningstid också i lägre zon och inte bara köra Zwift-race och tävla. Vi ska göra oss i ordning här och komma ut lite. Vill ni möta oss så kör Skuggarvet-Sundborn-Hillersboda-Korså-Ryggen-Hosjö. 

Glöm inte bort att ni får 10% rabatt på redan låga priser om ni använder min länk till Siroko: https://srko.co/henrikoijer Beställer ni i helgen så har ni med allra största sannolikhet kläderna på tisdag, alltid med expressfrakt! 

Limar har släppt en ny hjälm här i dagarna också, Air Stratos heter den och den finns i sju olika färger. Med koden LIMAR30OIJER så får ni 30% på hela Limars sortiment av hjälmar och cykelglasögon!

Ha det gott nu och cykla snyggt, så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar