Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-09-17

Snabbcykling i soluppgång



Hej och god fredagsmorgon på dig!

Igår så var det fart och fläkt på morgonen då det var dags för en av veckans stora höjdpunkter; Le Peloton Falun. Samling 06:00 i vanlig ordning och detta var första gången för höstsäsongen som jag behövde lampa, det blir fort mörkt nu men igår så fick vi uppleva soluppgången och det borde vi hinna med även ett par veckor till.

Det var runt 15 cyklister som rullade ut ur Falun på väg mot förstasträckan. Cyklingen för egen del gick bra igår, jag kände att jag hade hyfsad kontroll och att jag var trygg i min egen kapacitet. Jätteskönt, givetvis och det gjorde att jag kunde köra avslappnat. 

På förstasträckans "stigparti" så hetsade jag inte för att vara med långt framme utan tänkte att jag lika gärna kunde åka med en bit bak och blev det luckor så skulle dom vara små och möjliga att täppa. Det blir ju lite roligare så också. Kom ut på grusvägen som är med på bilden ovan, kunde täppa alla luckor och knäppa av ett par bilder till och med. Knuffade fram en cyklist också som därmed också täppte luckan fram till täten.

På väg till samlingen, säsongspremiär för starka lampan. 

Stort och glatt gäng på väg upp genom Gamla Berget i soluppgången.

Se bara så magiskt fint det var, detta är slutet av förstasträckan.

 Efter förstasträckan så var det återsamling igen innan den mer kuperade andrasträckan. Även här kändes det hyfsat lugnt och jag besvärades inte av att ta mycket vind inför första långa backen. Tappade lite positioner i inledningen av backen men stabiliserade det där och kom upp som 4:a-5:a. Vi var sedan sex pers som gick in i sista backen tillsammans och där jag var med och spurtade upp mot "målet". Vann inte men fick ett par majbrasor i benen....

Återsamling efter fartsträcka två, vid falukrosskorsningen. 

Ute på banvallen och fartsträcka tre. Här kom mitt lugn att kosta mig en plats i täten. Det hade redan börjat kännas lite jobbigt, gissningsvis på grund av den intensiva spurten upp till målet på andrasträckan. Så det var inte lika lätt i igångdragen, att komma framåt eller att täppa luckor. 
Ändå så skulle jag knuffa ikapp två cyklister, som sedan inte orkade hålla rullen så jag fick sprätta iväg för att ansluta till täten på egen hand igen. Strax efter att jag kommit ikapp så skulle jag ge en till medcyklist en knuff när jag redan låg på rött. Det kostade så mycket att jag inte kom ifatt täten igen. Kunde dock hålla ett bra tryck så jag passerade några och var inte långt efter till "målet".


Två foton från Niclas Brus. Också dom från tredjesträckan.



Efter Le Peloton så cyklade jag vidare mot jobbet och fick därmed ihop strax över två timmar. Lite wattsiffror för er nördar också. Valde att visa NP som så många andra för att det ska se lite tuffare ut. 

Kanonkul start på dagen och bra med träningstid i och med att jag också cyklade hem efter jobbet. Även idag blir det cykling till- och från jobbet men det blir betydligt lugnare idag än det var igår. Skönt det med på något vis. 

Ha det gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar