Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-09-25

VM i landsvägscykling, cross i Falun +ANNAT!

Hej och god morgon!

Just nu pågår VM i landsvägscykling, damjuniorerna kör just nu och dameliten kör med start 12:20. Tävlingarna kan ni se live här (https://tiz-cycling-live.io/live.php) om inte SVT sänder. Kan ju vara bra att ha med sig i bakfickan. I täten på damjuniorloppet så har vi Zoe Bäckstedt, alltså Magnus Bäckstedts dotter. Magnus är också kommentator vilket gör att han kanske inte är helt objektiv. 😀 I sällskap med Zoe har vi Kaia Schmid från USA. Svenska Karin Söderqvist är i en grupp om placeringarna 34 till 54 och Felicia Bengtsson är i en grupp lite längre bak. 

Dameliten startar 12:20 idag.
Herreliten startar 10:25 imorgon.

Vill ni hänga med på nätet så har ni startlistor, tider och livetiming här: https://www.tissottiming.com/2021/crdwch/en-us/uci



Denna helg är det CX-tävlingar i Falun. Jag ska inte köra själv men ska dit med dottern för att kika på damerna och herrarna. Hade varit kul att köra men har ingen tävlingsduglig hoj just nu så jag får kika på istället. Kul det med! 



Ska nog köra ett Zwift-race idag också, ska bara hitta på vilket jag ska välja. Träna bör man och jag vill försöka komma i god form igen inför nästa helg då det blir Lidingöloppet MTB och Högbobiken! Tror det blir min femte start i Lidingöloppet MTB men den första i Högbobiken. Har dock tränat några gånger i Högbo och dessutom tävlat fatbike och Mankans nattcup där vid Högbo bruk. Fint ställe och det ska bli skoj att få på nummerlappen igen. 


Körde SZ After Work Party igår, testade att gasa i backen på första varvet (391 w i 4 min) men det gav inte mycket mer än en utsträckt klunga. Farten var dock god hela vägen igenom och jag lyckades faktiskt bli tvåa i ett starkt startfält. Garmin-pedalerna visade max på 1080 watt i spurten. Bra race och kul att snacka med laget på Discord under loppet.



Vädret är fantastiskt fint här idag. Det ska vara fint imorgon också så det är bara att fylla på med energi och njuta av helgen. Vi hörs snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar