Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-09-07

Watt-siffor och intervallpendling!





Hej och god morgon på dig!

Igår blev det lite cykelpendling med kvalité. För att få ihop den där ZADA verifieringen så körde jag en tiominutare på väg till jobbet och en fyraminutare på väg hem från jobbet. Den långa intervallen skulle vara mellan 10 och 20 minuter, nu blev den 10 minuter och 10 sekunder men jag var också på väg att strunta i den. Jag hann planera om ett par gånger på väg till jobbet men till slut så bestämde jag mig för att bara damma av den oavsett känsla i kroppen. 355 watt är jag ändå nöjd med och nu är det avklarat. 

Jag ska också leverera en intervall som är 3-5 minuter och där gjorde jag ett tamt försök för några dagar sedan där jag nådde 413 watt i tre minuter. Igår på väg hem från jobbet så tog jag sikte på backen upp till Falukrossen, råkade ta personbästa så intervallen blev lite knappt fyra minuter lång men jag nådde också 430 watt i 4 minuter. Eller 434 watt i 3:46. Så nu har jag all ute-data som jag behöver för att verifiera mig. Det ska ju egentligen vara det bästa man gjort under det senaste året, men jag har liksom inte klämt utomhusintervaller på max när jag har kört landsväg det senaste året så det får bli dessa siffror. 

5s: 877 w
30s: 761 w
1 min: 630 w
4 min: 430 w
10 min: 355 w

Spurterna vet jag att jag kan mycket bättre, så det där kanske kan ifrågasättas vid en granskning men då får jag väl möjligtvis ut och spurta igen då. Nu är det dags att byta till crossdäck på Bianchin för höstens Le Peloton. 

Det som återstår med ZADA-verifieringen är ett power test där man ska köra olika intervaller på ett speciellt vis och som också ska filmas enligt tydliga instruktioner, där har jag lite att fundera på fortsatt. Men det ska ju lösa sig det med. 

Skönt ändå att cykla ute, det var benvärmare på morgonen men till eftermiddagen så körde jag barbent. Riktigt lyxigt såhär i september. 

Dags att bila till jobb här, vi hörs snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar