Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-09-04

Jenny Rissveds vann världscupen och jag gjorde ett bra väckningspass!



Hej och god morgon på dig!

Jag vet inte vad som har störst nyhetsvärde så jag satte bägge punkterna i rubriken idag. Igår lyckades nämligen Jenny Rissveds vinna världscupen i short track i Lenzerheide före världsmästarinnan i XCO och den olympiske mästarinnan. Rätt bra form hos Jenny alltså vilket lovar gott inför söndagens XCO. 
Nu vet ni ju hur det gick i damernas lopp men om ni vill se det och herrarnas tävling i efterhand så kan ni göra det här: https://www.redbull.com/int-en/live/xcc-short-track-lenzerheide-2021-uci-mountain-bike-world-cup
 
Igår så körde jag mitt standardväckningspass, 2x10 minuter på 300 watt. Egentligen skulle jag väl kunna köra både mer och hårdare men nu var det rätt skönt att känna att jag sparade lite till idag istället. Detta pass körde jag också inför Cykelvasan men igår så hade jag ungefär fem slag lägre puls i både snitt och max under intervallerna. Visst, puls kan variera men det är ändå ett tecken åt rätt håll!

Så nu sitter vi ombytta och gör oss redo för att åka till Karlstad XC. Det kommer bli skoj att tävla på deras omtalat fina bana, hoppas att den lever upp till förväntningarna nu. Tävlingen satsar en del för att också ni som inte tävlar ska kunna hänga med. Live-sändning på Facebook, GPS-tracking och liveresultat. Så in och kika här så kan ni nog följa oss från 11:15 då vår start går: https://karlstadxc.se/live 

Denna helg pågår också Vätternrundan, lycka till alla ni som kör! Vädret verkar ju bli fint trots höststart. 

Sist men inte minst så glömmer ni väl inte bort att ni får superpriser på Sirokos cykelkläder och glasögon via denna länk: https://srko.co/henrikoijer 

Ha det gott så hörs vi imorgon eller på Instagram! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar