Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-08

Magisk vinterdistans i kuperad terräng!

 


Hej och god morgon på dig!

Vilken strålande dag det var igår, inte bara skolsken utan benen och kroppen fungerade mycket bättre än i lördags också. Så himla skönt att känna. Har sovit bra under helgen och det kanske gjorde susen. Samtidigt så hade jag en annan inställning inför gårdagens pass och det var att kroppen inte skulle få möjlighet att känna efter utan jag skulle sätta tempot och sedan skulle kroppen få hänga med. Sen fick det liksom bära eller brista men det bar hela vägen hem. 

Turen gick Norlingberg-Grycskbo-Harmsarvet-Dössberget-Baggbo-Sågmyra-Vålber-Sörskogsberget-Oxberg-Källslättsbacken och hem. På det viset fick jag ihop 1431 höjdmeter på 78 km. Kuperat!

Falun Hilly Route.

Inför passet så produktutvecklade jag min cykelmössa något med tejp i pannan, fungerade superbra och jag slapp frysa skallen av mig utför. 

Drack en Nocco innan passet också, kanske var det den som gjorde att det blev lite mer Untz i kroppen? 


Nu kommer här en massa bilder från gårdagens soliga cykeltur:










Ja, det där var ju inte direkt fult om en säger så. Toppenrunda med bra kropp, fem toasts! 

Kaolirkompenserade lite till en snöig crosstävling efteråt. 


Att lära mig baka kanelbullar har varit en av några saker jag på senare år önskat att lära mig. Dom här blev nog mina estetiskt bästa men om jag ska vara helt ärlig så har jag gjort godare. 

Anledning till bullbaket är att idag fyller min lilla son Filip 14 år. Fjorton. Det är ju helt sjukt, mycket har vi varit med om och nu är han plötsligt så stark att han nästan kan brotta ner mig. Spöa mig på innebandy gör han redan... Tänk att tiden går så fort.

Det här betyder också för min del att det blir vilodag idag för att fira Filip. Ingen SWE-Cup alltså.


Såg att Tom Pidcock sprungit 5000 meter på 13:25, det är ju helt sjukt bra för att bara en lökig spontanrunda utomhus mitt i vintern. Han kan mer än att cykla cross, landsväg och MTB fort alltså. Världsrekordet ligger på 12:35 som jämförelse. 

Måste rusa här, kul att höras och vi hörs snart igen. Hejdå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar