Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-20

Vasa-support åt Linda idag

Hej och god morgon från Mångsbodarna!

Här sitter jag i Lindas bil och väntar på att hon ska anlända hit. Än är det nog långt kvar dock så jag komponerar ett blogginlägg medan jag väntar. Vi var uppe redan 03:20 i morse natt för att åka till Sälen där Linda skulle starta strax efter sju.

Redan i starten så frös en massa snö fast under skidorna men jag försökte peppa om att hålla igång och att det skulle släppa. Hon verkade få bort snön och kunde glida iväg så jag började köra mot Mångsbodarna. Men efter 25 minuter eller så ringde hon, uppgiven över snö under skidorna... Hon fortsatte trots detta en bit till innan hon gav upp och vände. Då försökte jag gjuta mod i henne att hon skulle kunna låna mina skidor som vi hade i bilen bara för att ta sig till Mora. Jag vet ju hur gärna hon vill det här. Så hon blev lite mer pepp ändå.

Väl vid starten så hann jag i princip dit och fick se henne komma gående nedför startbacken och en funktionär bar skidorna. Det var en del snö under dom skidorna kan man väl säga...

Ni kan kika på hennes Instagram om ni vill.

Funktionärerna föreslog omvallning av hennes egna skidor så in i deras vallagarage och sedan ut igen. Glidet var det nog inget fel på och bara det inte fryser fast igen så ska det nog gå bra nu.




Omstart igen 08:31.


Jag kämpar på här. Ni hittar mig alltså mellan Sälen och Mora idag. Runt nollan och ett lätt duggregn. 

 
Igår körde jag för övrigt Team SZ After Work. Starkt startfält och jag blev sjua vilket förbättrade min ranking. Var ändå väldigt besviken efteråt då spurten inte blev så bra, vilket ändå hade varit helt okej om jag attackerat eller något innan. Men nu väntade jag bara på spurt och sen gick inte den som jag hoppats. Men men. I kväll blir det nog nytt Zwift-race för mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar