Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-21

Skidor, gubbvila och Three Sisters på Zwift

Hej och god morgon! 

Dagen längs Vasalopp-spåret blev inte så lång igår. Som ni kanske läste igår så agerade jag vasa-support åt Linda. Men det stannade vid Mångsbodarna. Nu är hon dock revanschsugen och hade nog kunnat köra igenom loppet redan idag igen. Men det får bli någon annan dag istället. 

Vi tog ett stopp på Fricks i Rättvik innan vi kom hem och landade framför gårdagens cross-lopp. Jag missade mycket av damernas lopp och inledningen av herrarnas, det var tydligen jobbigt att gå upp 03:20? Skönt ändå med en liten gubbvila. 

På kvällen körde jag ett Zwift-lopp över Three Sisters. Vilket innebär att det är Zwift KOM, Epic KOM till radiomasten och Vulcano KOM på en och samma bana. Jag försökte spela cool i första backen, blev avhängd men trodde att jag skulle komma ifatt igen. Men det gjorde jag inte...

Här försökte jag vara cool och göra av med så lite energi som möjligt över den första backen. Tyvärr höll dom ju låda längst fram i täten vilket gjorde att vi inte kom ifatt täten igen. 

In i dom längre backarna som 35:a, halvminuten efter täten. Med två svenskar där framme dessutom...
Gjorde en bra backe men tappade ändå 59 sekunder i den ungefär 20 minuter långa klättringen. 

Jag höll uppe tempot i backen och även utför. Var därför på en placering runt 20 när vi var nere på platten igen. 

Till slut spurtade vi om en 18:e plats men jag blev trea i vår kvartett och fick nöja mig med 20:e. Bästa svensk blev istället Fredrik Parnefält på 11:e plats. En Jens Z blev tolva men blev diskades från Zwiftpower. 

Idag är det 2-3 plusgrader och dimma. Ser inte jättevackert ut men jag ska försöka få ihop lite träningstid ändå. Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar