Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-11

26 minuter på 348 watt - utbrytning på Zwift

 


Hej och god morgon!

Race igår kväll på vad som kan vara min favoritbana för race. För att få igång kroppskrället och få mycket tid på höga siffror så drog jag till med en attack på slutet av första varvet. Fick efter en kilometer eller två sällskap och vi gnetade på riktigt bra ihop. Varvet senare så hade vi runt 10 sekunders lucka och då attackerade loppets starkaste cyklist från klungan och anslöt till oss i tät. Nu var vi en stark trio och avståndet började växa lite snabbare till den efterföljande gruppen. Ute på tredje varvet så stänkte denna starka cyklist till med en riktigt hård attack, jag var inte helt på topp och den tredje cyklisten försvann från tävlingen. 

Så jag fick åka sista 8 kilometerna ensam med ca: 30 sekunder till gruppen bakom. M Wales i täten hade jag ingen chans mot och han var helt klart starkast. Det blev ändå ett bra pass och min Garmin-data skvallrar om 26 minuters utbrytning på 348 watt. 

Loppet startade vid 23-tiden så denna torsdag kommer jag att spendera med en härlig trötthet. Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar