Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-14

Hopp om utomhustävlingar och lite utomhusaktiviteter i helgen

Hej och god kväll på dig!
 
Här började vi dagen med nybakta scones och Jizerska Padesatka på Eurosport Player. Nästan som en Vasaloppsmorgon! Dagen innehöll också ett par cross-race på samma kanal och det fanns ett par landsvägslopp att titta på också för den intresserade.

Skönt att cykelsäsongen verkar dra igång. Även Vasaloppet ska ju köras med 300 herrar och 100 damer igång samtidigt. Smittspridningen minskar och vaccineringen rullar på. Det känns som om det skulle kunna bli lite cykeltävlingar i sommar ändå. Tyvärr har ju ett par långloppsarrangörer kastat in handduken redan, hemmaloppet Långa Lugnet är en av dom. Hoppas att övriga har lite mer is i magen och åtminstone Långa Lugnet har funderingar på att återkomma till hösten istället. 
Jag förstår att det finns tvivel kring att köra lopp i maj, men innan tvivlen blir faktum så tycker jag att man bör vänta till det verkligen är kört om det nu blir kört. 

Tills vidare rullar racen vidare på Zwift. Så himla kul plattform och höjning av kvalitén på vinterträningen. Utöver SWE-Cup så kommer som sagt en Skandinavisk cup och på tisdagar har jag kört WTRL. 

Igår körde jag ett race som i stort var ganska lugnt men som innehöll tre korta backar per varv som skulle köras tre gånger. Alltså som ett intervallpass med nio högintensiva insatser. 
Jag testade både super-tuck och aeroposition på Wattbiken men det hjälpte ändå inte.. Gäller att passa på innan det blir förbjudet. 
 
Drog igång spurten för tidigt så jag orkade knappt ta mig över mållinjen, men det var kul ändå.


Igår var vi på Vällan för skridskoåkning och längdskidåkning.

Idag hängde vi i Åsbobacken för lite pulkaåkning. Riktigt fin vinterdag med temperatur kring nollan och en sol som verkligen värmde. Vi går mot ljusare tider och vår! 

Linda åkte skidor en timme igår och en timme idag, hon funderar på att åka Vasaåket under nästa vecka. Varför inte liksom?! 

Nu ska jag natta barn här och sätta mig framför Zwift. Vi hörs imorgon igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar