Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-22

Gråmulen distans och SWE-Cup idag!

 


Hej och god morgon! 

Det blev till att vända på gårdagens tur, visade sig att Gamla Fruns väg inte var plogad hela vägen och i den djupa och mjuka snön kunde jag inte ta mig fram. Alltid lite surt att behöva vända men det gick snabbt att tänka om. Jag är ingen sådan som behöver ha en bestämd rutt när jag är ute och kör distans, oftast räcker det med att börja med en riktning, väg eller annat jag tar sikte på och så utvecklar jag rundan medan jag kör. 

Så när inte Gamla Fruns väg fungerade så bestämde jag mig för att åka till Vällan för att se hur den såg ut, Linda hade ju småplaner på att genomföra 9 mil på hemmaplan. Men efter att ha sett sjön kan vi konstatera att det hade inte varit ett alternativ. När jag sett Vällan så begav jag mig mot Leksandsvägen för att se status på cykelbanan där, fortsatte mot Smedsbo och när jag var där så tog jag höger. Hade först tänkt köra en slinga där men bestämde mig efter en liten stund att köra Rexbo-Sågmyra och hemåt. Så blev det. 

Hur gör du när du cyklar distans, vill du ha en förutbestämd rutt eller vill du spontansvänga?



Skidåkning var fullt möjligt på Gamla Fruns väg, åtminstone igår förmiddag men snösmältningen går fort nu med plusgrader dygnet runt.



Vägen till Vällan gick via Falu Gruva och Krondiket. 

Cykelbanan längs 293:an.


Gifflar på väg mot Solarvet och Kullgärdet i strålande gråväder.

Gårdagens runda:



Idag står SWE-Cup på menyn så jag hoppas att benen återhämtar sig bra från helgens pass. Banan har potential att bli årets bästa bana för SWE-Cup. Möjligen lite väl mycket platt i mitten men det borde ändå kunna göra kaos med startfältet så man slipper få ett sådant där lopp där 100+ man köra masslagtempo mot en spurt. Dags för en sådan som Wengelin eller andra liknande starka IRL-cyklister att glänsa lite idag? Startbacke har jag önskat och om dagens bana blir den jag tror det blir så ska vi få startbacke, superkul! Ser fram emot splittringar i fältet direkt och sedan grupper som jagar varandra. 

1 kommentar:

  1. Jag brukar oftast tänka igenom mina pass innan jag sticker ut men igår var jag tvungen att vända två gånger pga av besvärliga "isgator". Då ska man betänka att jag har vinter-cyklat i Falun i 25 år!

    SvaraRadera