Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-24

En mycket bättre känsla

 



Hej och god morgon på dig!

Ny, dag, nytt race och nya möjligheter idag. Samma sak igår faktiskt då det var WTRL Zwift Racing League med Team SZ Ymir. Alltid kul att köra med laget, det blir lite annat än att bara köra själv och man får höra om folk som har en lös häst på gården strax innan start. Själv så hoppade jag på cykeln med knappa två minuter kvar till start. Full fart framåt! 

Fem spurtpriser och en målgång i backe att hantera under loppets gång. Jag kom inte bra in i första sprinten och lät bli att ge allt där. Topp 10 fick poäng men jag var inte riktigt nära utan körde bara hårt för att hålla position. Kanske lika bra att inte spurta på första ändå när alla hade pigga ben. I spurt två gick det mycket bättre och den vann jag faktiskt. Annars så var det Felix Ritzinger som var bäst på att spurta igår då han tog fyra av fem spurter. Utöver bästa placering i spurterna så delades det också ut poäng för snabbast tid över spurtsegmentet och där blev jag fyra. 

In mot målbacken med ganska bra känsla och en fjäder-power up. Fick ur det jag hade ur benen och rullade in i mål som femma,  Johan "Limpan" Lindbom  var i vanlig ordning ett snäpp vassare än mig och blev trea. I lagtävlingen tog vi lika många poäng som laget som blev tvåa, men dom hade en bättre placering i mål än oss så vi slutade trea igår. Vi leder dock serien ganska betryggande så vi ska nog kunna sy ihop detta och gå upp till division 1 inför nästa säsong. 

Trots ungefär samma snitteffekt (4.6w/kg) under loppet igår och i SWE-Cup så kändes ju gårdagen som en lättsam dans i jämförelse med SWE-Cup. 

Idag blir det Scandinavian Cup. 49 hårda kilometer med Skandinaviens bästa Zwiftare med på en småkuperad bana där vi ska skrapa ihop 633 höjdmeter. Det blir också spurtpriser på varje varv så det kommer gå undan de luxe mellan varven. Jag gör ett försök idag för att se hur det går, går det bra så kör jag vidare men går det inget vidare så kan jag också tänka mig att skippa denna cup för att inte behöva köra alldeles för många hårda race varje vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar