Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-23

Personbästa på 5 minuter!


Hej och god morgon! 

Körde SWE-Cup igår med startbacke, vilket gav mig ett finfint watt-rekord över fem minuter enligt mina Garmin Vector 3. Höjde mig från 420 till 435 watt så det var en ganska bra höjning också. Nöjd och stolt över det. 


Med det personbästat passerade jag krönet runt 55:e plats, helt sjukt tempo på SWE-Cup.

Vi blev 56 man i tätgruppen. Tyvärr så kom en klunga på runt 35 gubbar ifatt med runt 6 kilometer kvar till mål. Med 5 kilometer kvar till mål hade jag inget kvar att kämpa för så jag och någon mer släppte klungan. Rullade i mål som 96:a. Inte vad jag hoppats på men jag får ta med mig min femminutare. Tror att det var fler än jag som persade på fem minuter igår... 

Nu är det bara att ladda om till kvällens WTRL Zwift Racing League och imorgon startar Scandinavian Cup. Där är det krav på dual recording för topp-15 och man måste ha trainer som första kraftkälla. Av gårdagens 532 åkare på Zwiftpower har endast 13 laddat upp sin dual recording, men då är det frivilligt också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar