Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-02-13

Skandinavisk cup i Zwift!


Hej och god morgon på dig! 

Läste igår att det ska bli en Skandinavisk cup på Zwift med start 24:e februari. Det låter riktigt skoj men risk givetvis för att det blir jättemånga bra cyklister som är med och att det blir låsta tävlingar i ett rasande tempo som avslutas med klungspurt. Vi får väl se hur upplägget med banor blir (omdebatterat på Facebook-hehe), många banor på Zwift avslutas ju med backar men på sådana här större race skulle det nästan behövas en startbacke för att sortera lite i fältet och bjuda upp till mer dynamisk cykelåkning sedan.  

Zwift fungerar jättebra i mindre startfält men i stora startfält så förstör liksom själva startfältet det roliga i tävlandet, tycker jag. Hoppas att dom är medvetna om detta och jobbar för att lösa det med någon fiffig algoritm. Även deras egna stora race som livesänds blir ju ganska tråkiga och det är inget som någon tjänar något på. 

Jag siktar hur som helst på att starta cupen och se var det tar vägen. Kul att det satsas från våra förbund på e-cyklingen så att den kan växa och bli ännu bättre. Är det nu vi får se prispengar...? 

Nu när det finns ett så stort utbud av tävlingar så börjar det nästan bli dags att kategorisera loppen också. Helt omöjligt att känna till- eller hitta dom bästa racen annars tycker jag. 

_________
    
Eurosport Player ser till så att alla CX-älskare får sitt denna helg genom att sända Ethias Cross idag och Trofee Veldrijden imorgon. Damerna startar runt 13:40 och herrarna runt 15:00. 

__________

 Kul att jag skrev igår om att 13 par cykelbyxor hade köpts via min rabattlänk till Siroko och vips så såldes tre par till. Länken som ger 10% extra rabatt: https://srko.co/henrikoijer Det är en affiliate-länk vilket innebär att varje köp också ger mig en intäkt. Det tackar jag för! 

2 kommentarer:

  1. Köpte 2,priset är ok. Återkommer.

    HK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Topp, ser fram emot att höra vad du tycker sen.

      Radera