Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-07

Kall vintercykling

 


Hej och god tidig morgon på dig! 

Som en liten bonus denna träningsvecka ska jag nämligen köra Le Peloton nu klockan 6. Det blir ett litet men gott sällskap och jag är med en bit på väg mot jobbet sedan rullar jag mot plikten. Jag har för övrigt ny tjänst sedan nyåret då jag nu är Tillförordnad Försäljningschef. Kul med nya utmaningar!

Igår så var jag ute som planerat och körde mina fem timmar som planerat. Det blev faktiskt fem timmar, en minut och 20 sekunder. Timmarna rullar in som dom ska.

I gårdagens blogginlägg så konstaterade jag att det var kallt ute men skulle bli varmare. Det blev kallare! Det var runt sju minusgrader när jag begav mig iväg och som kallast stod termometern på min Garmin på -10.2. Jag var klädd för -3 - -7 så det blev ju svinkallt värre. Jag fixade det ganska bra till -9 även om jag frös men när det var -10 och dessutom lite rått så blev jag bara allt mer kall. Det höll i sig en bra stund men när jag rullade ner mot Leksand så blev det bara -9 igen och den där lilla graden gjorde faktiskt stor skillnad. Sista biten av passet så började temperaturen gå upp och när jag kom hem var det ca: -5 så då hade mina tår och fingrar tinat igen. 

Rundan gick Grycksbo-Lustebo-Bjursås-Norr Lindber-Leksand-Insjön-Smedsbo-hem och det blev 107 kilometer på fina vägar. Biten på riksvägen var inte så kul givetvis men i övrigt inget att klaga på. 

Jag kände mig stark hela vägen utan några svackor, mer än att jag frös, så det var ju riktigt bra. Tror att den där Festive500 höjde mig lite faktiskt och det är skönt att ha lite mer snurr på kroppen igen. Hade inget behov av tillskott av energi på grund av hunger/svacka men efter 3½ timme så hällde jag i mig en hel del dricka för att få igång kroppen lite mer för att också kunna bli lite varmare och få upp ångan. 

Kom hem pigg och stark, blev sedan trött väl hemma med lite mat i magen och med värmen i huset. Så som det ska vara! 

Fortsätter att fota med vloggkameran, nedan kommer ytterligare några bilder. 

Såg lite vilt på rundan.







Den där timmerstommen förtjänar nästan ett eget inlägg. Jag har cyklat i ca: 25 år och har passerat denna gård med viss regelbundenhet dom senaste 20 åren. Jag ljuger inte om jag säger att under en majoritet av dom åren så har bygget av timmerstugan i Risholn pågått. Min gissning är att det skett ungefär ett lager per år så det är härligt att kunna se att man nu börjar närma sig slutet. Vilket arbete som lagts ner där!

Gårdagens runda: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar