Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-21

Snökaospendling igen

 



Hej och god morgon!

Tre bilder från jobbpendlingen igår morse, snöigt och härligt. Något långsamt förvisso men det är ju så det är vintertid, det blir liksom inga hastighetsrekord. Hade en medtrafikant som upplyste mig om cykelbanan i närheten, tror inte att han själv hade valt att cykla på den då snöröjningen varit allt annat än bra på sistone. Jag är annars sådan så att jag gärna väljer cykelbana framför väg, det är sällan som jag har så himla bråttom att inte cykelbanan duger. Men det är väl också lite av problemet med cykelbanor, dom är långsamma, dom får kanske duga och dom snöröjs inte ordentligt. Cykelbanan borde vara första alternativet för någon med cykel. Enkel, snabb, säker. Istället ska den gå kringelkrokar, ha farliga korsningar, stenkross och snömodd. 

Jag tar ju mig fram, men dagar som dessa förstår jag att folk väljer att kanske ta bilen eller bussen istället.

Om det var snöigt när jag cyklade till jobbet så var det ännu mer snö på väg hem i ett kraftigt snöfall. Det tog en timme och 22 minuter att trampa dom 27 kilometerna jag har mellan arbetet och hemmet. Väl hemma så hade Linda gjort soppa och bakat bröd som var klart precis till ankomst, lyx i all sin enkelhet!

Mycket träningstid denna månad och förra årets mål om 2000 minuter/månad är redan avklarat med 11 dagar kvar på månaden för att träna på. Målet i år är 2500 minuter/månad och just i januari ser det ut att gå som en dans. Det känns riktigt bra måste jag säga och det var med lite stolthet jag konstaterade det för mig själv när jag cyklade hem med snön piskandes i ansiktet igår kväll.


Vintriga bilder i samarbete med Sony

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar