Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-05

Tre timmar distans, äntligen i ett snölandskap!

 


Hej och god morgon på dig! 

Uppe tidigt idag, förhoppningsvis så innebär det också rimlig tid för avfärd mot jobbet. Hade önskat att jag vaknade upp av mobilens väckning men jag vaknade av mig själv vid femtiden. Kanske börjar jag bli gubbe på riktigt då jag haft svårt att sova ordentligt om nätterna den senaste tiden...

Har spenderat bra mycket tid nu på morgonen med att söka bilar, snudd på hopplöst kan jag tycka men jag är lite sugen på att byta nu när den jag äger ändå har gått sönder. 

Nåväl, igår var jag ute på en fin tur efter jobbet. Egentligen skedde den ju i mörker så hur fint det var kanske är svårt att bedöma men snön gör ju att det blir betydligt ljusare och finare åtminstone. Benen fungerade bra hela vägen, jag blev inte heller allt för hungrig trots att jag rullade iväg efter 18 utan att ha ätit något sedan lunch. Tog en Powerbar drygt halvvägs och hade bra energi även när jag kom hem. 

Hade ingen som helst plan på vart jag skulle åka när jag började cykla utan bara körde iväg lite på känsla. Det visade sig bli Amsberg-Vallmora-Rexbo-Oxberg-Grycksbo-Haghed och runt Varpan hem. Började dock närma mig hemmet allt för snabbt på slutet så det fick bli lite kringelkrokar sista biten för att undvika att komma hem för snabbt. Ska jag nu träna på ordentligt så ska åtminstone inte passen när jag är ensam hemma bli kortare än planerat.

Första turen med dubbdäck också och jösses så långsamt det går. Hade fullt sjå att hålla mig på 20+ km/h. Får intala mig att det går lika tungt för alla just nu och gneta på helt enkelt, kilometerna kommer inte gratis men det blir ju samma träningstid åtminstone. Vill tro också att mina dubbdäck är av en mer trögrullad sort, men det saknas vetenskaplig grund för det uttalandet. Men dom biter bra och håller mig trygg och säker när jag är ute. 

  

Imorgon är jag ledig och tänkte cykla ett längre distanspass, är det fler som tänkt cykla långt i Falun imorgon så kanske vi kan göra det gemensamt? Jag är inte så snabb men jag är en rackare på att ligga på rulle.

  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar