Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-03

Pizza, Zwift-race och min träning kommande vecka

Hej och god morgon på dig!

Gårdagens bild blev en bild på pizza Oxen från Tondo Gourmet Pizza, mycket god tillsammans med ett glas rött. 

Annars så körde jag Zwift-race igen och ett längre race även denna gång. Tre varv i Frankrike på en nästan helt platt bana men med en backe som tog mig fem minuter. Backen kom på slutet av varvet. Jag räknade i rankingen inför loppet och fick det till att jag var rankad 59:a på Zwiftpower så det skulle bli åka av. Faktum var att det efter starten tog mig 2½ minut att komma upp topp 100 i loppet. I första långa backen så sprack fältet av och jag hamnade i en stor andragrupp (typ 30-60 plats) tillsammans med lagkompis Christian. Det var på vippen att jag kom med där... Vi höll sedan jämna steg med tätgruppen (-20-30 skunder) till andra gången i backen. Där fick jag ge mig men Christian krigade sig kvar och jag fick istället vänta in gruppen bakom oss. Sista gången i backen körde jag med jämnsvaga så då gick det lite lättare även om också det var hårt. Spurten fixade jag med bra tajming och rullade i mål som 59:a (51 på Zwiftpower).


Fick in en gissning på vilka cykelvasavinnarna var i denna bild från mitt inlägg i förrgår och jag har nu svarat med det rätta svaret. Klicka här om ni vill se det


Söndag idag och sista dagen innan jag återgår till normala rutiner med jobb och liknande. Det har varit sköna och lediga dagar så på så vis har det varit ett riktigt bra jullov. Först idag som det verkligen blivit vinter dock med vitt ute och några minusgrader. Sådär så man känner att snön inte kommer att försvinna under dagen. 

Nu är jag också klar med fas 1 av min vinterträning och ska börja med fas två. Dock blir förstaveckan lite special och fas 1 har jag inte riktigt genomfört som jag hade tänkt mig även om den ändå har varit bra. Så här tänkte jag träna den kommande veckan:
Må: 3 timmar distans hem från jobbet
Ti: Cykling till/från jobbet
On: 5 timmar distans (ledig dag!)
To: Cykling till/från jobbet
Fr: Cykling till jobbet
Lö: Cykla ute med Linda (i Skåne)
Sö: Cykla ute med Linda (i Skåne)

Bilrackar'n är ju trasig därav mycket cykling till/från jobb kommande vecka. Det blir mycket cykling överlag men det är ju kul så det blir bra. Utomhus blir också välkommet.  


Idag ska jag ha en vilodag, se på cross igen (jösses så det körs cross dessa dagar), bygga sarg med Filip på Öijer Arena, vi ska en sväng till tippen också och kanske handla lite. Så jag rullar vidare här så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar