Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-16

Vem var det som gasa?!?

 

Hej och god morgon på dig! 

Munskyddspendling nuförtiden då jag har åkt buss i rusningstrafik. Dock väldigt få resenärer på dom bussar jag har åkt så det finns gott om plats att slippa trängsel på. 

    

Körde Crit City Race igår eftermiddag med Team SZ, som kör det där loppet som AW varje vecka. Jag var lite osäker på om jag skulle kunna vara med men kom hem 20-25 minuter innan starten gick. Full fart fram till start och uppvärmning är ändå överskattat. Hann trampa lite på hojen innan så jag ska inte klaga. 

Riktigt bra motstånd och hög intensitet i princip hela loppet, syns inte minst på att jag snittade 4,9 w/kg under som knappa 24 minuter som loppet tog. Med köttare som D Gardell, M Wengelin och M Lundqvist så fanns det motstånd med många watt i buggarna. 

Ute på andra varvet när jag började tänka att loppet börjat sätta sig så satt jag längst bak i klungan och dåligt uppvärmd när någon höjde farten tokmycket. Där kan jag säga att jag var orolig för att loppet redan var kört men efter en hård forcering till backen och uppför backen så var jag med i tät igen. Då kände jag mig ändå ganska stark som kunde täppa luckor sådär och det gav bra självförtroende till resten av loppet.

Här fick jag ge kaffet, fy katten så jobbigt och vem var det som gasa?!? Min tid i backen stod sig sedan som bästa tid till sista varvet då alla spurtade, därefter stod min tid sig som tredje bästa. Så nog fick jag bita i allt...

Bra drag i den tätklungan. Första 18 var med mot slutet, jag lyckades tajma spurten bra och kunde därmed få en finfin andraplats och flög upp en bra bit på rankingen efter det. Vidare så gick jag från A-åkare till A+. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar