Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-29

Trött, seger, och lite börssnack

 


Hej och god morgon på dig!

Ny dag, nya möjligheter och en skön fredag framför oss. Snart är det helg, men en sak i taget.

Bilden ovan är från gårdagens Zwift-race på min Wattbike. Inför loppet så var jag allt annat än pepp då jag hade en riktig tröttdag på eftermiddagen. Somnade till i soffan och så vidare. Loppet startade för övrigt 22:45. Det blir intensiva dagar när det är lämning/hämtning på skola/fritids, bilen är trasig och det är träningar och aktiviteter till höger och vänster. Mitt upp i allt så ska det lagas middag och på jobbet är det inte direkt någon semester heller. Filip hämtade dock Frida på fritids igår eftermiddag och gjorde det mesta med middagen, guld värt. 

Imorgon tar jag en sjujäkla sovmorgon, om jag får det. 

Racet då. Jo, men jag tyckte att det var ganska jobbigt. Då kanske förvisso allt är som det ska vara egentligen. Jag snittade 4.7 w/kg under dom 20 minuter som loppet varade, så det är rätt hårt. Själv så gjorde jag inga märkvärdiga manövrar innan det återstod 6-700 meter av loppet då jag gjorde en långspurt mot målet. Hade aerohjälm och fick den där lilla luckan som behövdes för att folk skulle hinna tveka en sekund. Kunde till och med unna mig att slå av på farten sista 90 meterna och rulla in över mållinjen som segrare! Andra segern på mindre än två veckor efter fem månaders segertorka. Det går bra nu. 

Winner winner, chicken dinner! 

Annars då? 
VM i cyclocross i helgen. Drar igång med Herrar U23 klockan 13:30 och damer elit 15:10. Damer U23 på söndag klockan 13:30 och herrar elit 15:10. Bara att ställa in siktet på UCI Channel på YouTube

Har följt spänningen på USA-börsen och det som händer kring GameShop, AMC, BlackBerry och Nokia. Intressanta fenomen och en inblick i hur den nya världen tar sig in i den gamla världen. På gott och ont givetvis. Jag vet inte hur man ska kunna hindra folk från att påverka värdet på utvalda aktier och jag vet faktiskt inte vad som är mest rätt eller fel i det där. Men jag förstår också att något behöver göras för att förhindra att det kan bli en sådan påverkan. Nyss nämnda aktier föll tungt igår också och jag hoppas att inte allt för många som hoppade på hype-tåget förlorade för mycket nu.
Jag har själv blivit en småsparare sedan något år tillbaka. 2019 gick inget vidare, 2020 gick jättebra och 2021 har börjat fantastiskt bra. Kommer att intensifiera mitt investerande under 2021, ska bli intressant att se hur det går. Har satt ett djärvt mål men gillar ju att jobba målinriktat så jag tror givetvis att jag ska klara det. 

Tack för att ni läste mitt blogginlägg. Kommentera, gilla och dela med er så blir jag glad. Vi hörs snart igen, ha nu en fantastisk fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar