Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-17

Skridskor, skidor och första Zwift-segern på fem månader!

 


Hej och god söndagsmorgon på dig! 

Igår var vi vid Lilltorpet för att åka lite skridskor/skidor, det visade sig att denna pandemi har gjort så att övriga kommunen också vill ägna sig åt dylika aktiviteter på helgerna så parkeringen var knökfull och bilarna stod längs med vägarna i närheten. Inte riktigt vad jag är van vid och jag kan tycka om lugnet när man är ute i friska luften. Men det var en fin dag, bra plogade skridskobanor och dragna skidspår, så jag förstår ju att det lockar. 

Å ena sidan så sitter folk inne mer under pandemin, man träffar inte folk och rör sig väldigt lite. Men sedan så har också utomhusaktiviteterna så som promenader, cykling, skidåkning, skridskoåkning och cykling ökat rejält. Folk vill ut, man har energi och tid för att ta sig ut och det är ju något som är bra. Frågan är bara om folkhälsan förbättras eller om det bara blir mer polariserat. Så att de som brukar röra på sig rör på sig mer och de som kanske är mindre aktiva blir ännu mindre aktiva. 



Mycket folk på liten yta där, man kunde nästan tro att bilden var tagen i en storstad där invånarna samlats vid skridskostället under helgen. 

Kvällen spenderades i källaren, där försökte jag först köra Zwift's ramptest men då ERG mode inte ville fungera så gav jag upp efter tredje försöket. Gubbsur de luxe på sånt. 

Efter en taco-lördag så gav jag mig ner i källaren igen för att köra ett chase race och då gick det bättre. Vi i A-klassen körde ifatt B-klassen med 1.5 km kvar till mål och jag lyckades vinna spurten i den 20-25 man stora gruppen. Det var faktiskt min första seger på nästan fem månader! Förra vintern vann jag ganska ofta men denna höst har jag ju startat från en lite sämre nivå men nu känner jag ju att det hänt något sedan nyår ungefär. Efter två raka andraplatser så var det gött att klämma in en guldpokal på Zwiftpower.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar