Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-06

Det går bra, jag går bra!


Hej och god morgon på dig!

Jobbpendling igår och fick ihop bra med träningstid igen, två timmar och 33 minuter tog jag på mig för att cykla till jobbet och tillbaka. Fantastiskt med dubbdäck och vintriga cykelbanor! Mer tid på hojen helt enkelt och jag kände mig bra även på eftermiddagen om än något hungrig. 

Körde för första gången i mina Siroko cykelbyxor, väldigt sköna att cykla i. Alltså som i bekväma. Köpte mina i medium men hade kunnat köra med small också, tyvärr är det ju modernt med längre ben på cykelbyxor nuförtiden så det kommer man nog inte undan. Är det någon av er som köpt deras cykelbyxor och vad tyckte ni? Lämna gärna en kommentar här nedan.

Det blir en bra träningsvecka det här. Idag ska jag ut på långpass också och tänkte väl ta mig till Leksand på ett eller annat vis. Temperaturen visade -7.5 när jag kom ner till köket men det ska bli runt -3 senare så jag vill helst att det blir något varmare innan jag beger mig ut, men nu är det -7.3 så det är väl bara att gilla läget. Det ska vara molnigt hela dagen men det gör inget, bara att cykla i dagsljus blir belöning nog för mig. 

Inte fick jag någon som ville med ut idag heller, eller Robban ville ut men han skulle köra fatbike på skoterspår i Sörskog och jag litar inte riktigt på skoterspåren ännu så jag skippar den chansningen. Saknar ju fatbike annars hade det nog gått bra. Nu är jag ju ingen sådan som behöver ha sällskap på mina rundor heller, tvärt om så gillar jag ofta att köra på egen hand. Men just på längre rundor kan det underlätta med någon att slå ihjäl lite tid och hetsa med. 

Vi hörs lite senare, följ mig på Instagram också om du vill hänga med under dagen. 


1 kommentar:

  1. köpte faktiskt ett par via din länk. De är riktigt sköna, Hade möjligen gillat ännu tightare, men ville gärna få lite längre ben, är 195 cm med gren mått på ca 93 cm så de flesta cykelbyxor blir mer som hotpants.. Men ett bra köp

    SvaraRadera