Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-30

Vardagsbilder, Zwift-race och kval till Movistars lag!

Hej och god morgon! 

Börjar dagens inlägg med tre bilder från vardagen...

 Först en bild med munskydd på. Åker man kollektivtrafik mellan 7-9 så bör man använda munskydd.

Lunch på Subway. Äter ganska ofta där. Kanske för ofta eftersom dom vet, utan att fråga mig, vilket bröd och vilka grönsaker jag ska ha. Vilken sub (och kaka) jag väljer varierar dock! 

Gjorde en värmande brasa igår eftermiddag/kväll. Nu när det har blivit riktigt kallt ute så är det ÄNTLIGEN dags att elda lite mer. Dottern hade dessutom inte stängt dörren till verandan, så det var lite kallt hemma när jag kom hem. 

VM i Cyclocross idag, här kan ni ser herrar U23 med start 13:30:


15:10 startar dameliten:



Annars inga större nyheter eller konstigheter just nu. Kanske släpper en häftig nyhet i eftermiddag om jag bara kan komma mig för att komponera blogginlägget för det. Har en grej att berätta...

Var annars i vanlig ordning svintrött igår. Fördelen/nackdelen med att elda hemma är att det blir så himla varmt och gött i vardagsrummet. Så är man inte trött innan så blir man det med en eld som värmer. Slocknade lite där framför brasan vilket inte gjorde mig något. 

Samlade mod och kraft till 50 km Zwift-race strax efter 23 på kvällen. Ganska lugn historia där jag bestämde mig för att gå all-in på en attack i slutskedet av loppet. Ambitionen fanns där men inte kraften att dra hem det till mål. Blev passerad av fyrtiotusenmiljarder cyklister på slutet, men det var kul att försöka.


Lyckades i alla fall i och med gårdagens pass att passera 2500 tränade minuter för januari månad. Så 1/12 av årets träningsmängdsmål avklarat. Har känt att jag haft det under kontroll så sista veckan har jag inte direkt behövt anstränga mig för att nå dit. Tänkte träna imorgon också så då blir det en liten buffert till kommande delar av året. 

På onsdag tänkte jag försöka kvala till uttagningarna för Movistars team för e-cykling. Tror inte att chanserna är så goda men jag ger det ett försök. Slår lite från underläge så jag behöver vara topp 5 i ett lopp som redan nu har över 2000 deltagare. Känns svårt. 

Annars så är det ju SWE-Cup på måndag och WTRL Zwift Racing League på tisdag. Mycket nu...

Nåväl, kul att ni ville läsa. Glöm nu inte att kika på skidorna från Falun på TV samt cyclocross-VM på YouTube. Det går lite samtidigt men ni kan se det ena på TV och det andra på datorn. Intensiv dag. Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar