Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-08

Le Peloton, träningsprokrastinering och mycket träning!

 

Foto: Niclas Brus

Hej och god morgon på dig! 

Le Peloton igår alltså och inga diamantben denna gång, inte heller förväntat efter distanspasset i förrgår men det var bara att gneta på. Vi blev fyra tappra som begav oss ut. Första fartsträckan så var det jag och Fatbike-Robban som började med farthållningen (mest Robban) men när jag började bli lite trött och ville få fram cross-cyklisterna Jonas och Niclas så blev jag istället avhängd... 
På efterföljande stig lyckades jag dock komma ikapp och förbi Niclas.

Niclas och jag hade sällskap under första och andra fartsträckan men vi var lite olika bra på olika partier, han med cross och jag med MTB så det var inte ett helt jämnt flyt i åkningen. Mina ben gnällde mest men det var bara att applicera "shut up legs" så mycket det bara gick. 

Bra träning blev det hur som helst men jag körde inte sista fartsträckan in mot Falun, istället rullade jag vidare mot jobbet i Borlänge och kom till Backa Café med 92 minuter på klockan. Köpte mig en kycklingbaguette som sedan avnöjts inne på kontoret. 

Här brukar Borlänge ha sitt fika efter Le Peloton Borlänge, men nu kör dom en digital Zwift-variant tror jag så då blir dom utan finfikat. Någon gång ska jag köra med deras gäng också, perfekt ju att kunna avsluta rundan här då jag jobbar ca: 75 meter bort. 

Med mycket träning och lite knackigt med sömn den sista tiden så tog det emot när jag sedan skulle hem från jobbet. Men när jag väl gav mig ut så hade jag medvind och allt gick ganska så bra faktiskt. Satt alltså och nojade helt i onödan. Tror att jag kanske räddades av eftermiddagskaffet.
Ser ni peppen? 


Jaha, det var det. Har ni fått ihop inte mindre än 17 timmars träning på årets första sju dagar, riktigt bra för att vara jag och det känns också bra. Visst, lite slitna ben men dom fungerar ändå bra och min Garmin säger att belastningen är ganska låg. Så det är väl bara att köra på. 

Tack för att ni läste dagens inlägg, ha det fint så hörs vi snart igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar