Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2021-01-11

Dags för SWE-Cup e-cycling!

 


Hej och god morgon på dig!

Dags idag för SWE-Cup i e-cykling, den första av tio deltävlingar. Bilden till trots på en riktigt platt bana och med, i skrivande stund, 628 anmälda cyklister. 174 stycken i A-klassen där jag tävlar, 265 i B, 136 i C och 53 i A-klassen. Det kommer förmodligen att hagla in anmälningar fram till start så över 1000 deltagare tror jag nog att det blir. Förutom att vara platt så är banan vi ska köra 40 kilometer lång, herrarna startar 18:45 och damerna 20:00. Loppet kommer att sändas live, håll koll på Cykelförbundets kanaler... Jag kommer inte att sända live denna gång, men troligtvis nästa vecka. 

Jag är taggad för detta men samtidigt så vet jag att ett startfält på 200+ A-åkare kommer göra tävlingen till ett långt tempolopp i klunga där det bara kommer gå fort som tusan tills folk eventuellt inte pallar mer och så kommer det att avslutas i en stor klungspurt. Kanske inte min kopp med the men jag ska göra mitt bästa ändå för att få en bra start på cupen. Bara att ge kaffet! 


Resan hem från Skåne gick bra igår kväll/natt, en del snöväder i söder och kyla i norr men allt rullade på bra. Flyttandet gick också bra och med Lindas aktivitet där hemma så är det snart klart. 

Nu kör vi måndag, jag åker bil till jobbet men cyklar hem. Kommer därmed att vara uppvärmd (nedfrusen) när det är dags för race senare i kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar