Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-16

VO2max like a boss!



Hej och god morgon!

Körde med två vänsterstrumpor igår men det gick tydligen bra ändå. Testade "elitklassen" i Tour of London stage 3 men jag borde nog ha kört A-klassen. Det blev lite för få i tävlingsklassen för att det skulle bli riktigt skoj. Satsade dock hårt från början med attacker och fartökningar för att knäcka andra. Fick ner fältet till fyra man men började också känna mig en smula krispig. Två långa backar i slutet av loppet och där fick jag ge mig. Hamnade som ensam trea bakom en tätduo och då är man ju rökt. Den högintensiva racingen gav åtminstone ett höjt VO2max enligt min Garmin, så nu är jag på samma nivå som Jenny Rissveds. Eller ja, hon har ju det uppmätt i ett lab och där är inte riktigt jag... Än.

Fortfarande pepp på träning dock så jag kör på. Kan ju bli hur bra som helst det här.

Såg förresten att Catie Compton inte lyckades ta sin 16:e raka titel i amerikanska mästerskapen i CX utan nu tog förstaårselitåkaren Clara Honsinger hand om mästartröjan. Men femton år i följd för Catie är ju så sjukt bra. Återstår att se om Clara kan slå det. hon har ju åtminstone åldern på sin sida.

2 kommentarer:

  1. Du kommer ju va över 80 snart i den här takten! Fina siffror!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, går jag ner fem kilo så är jag ju där. :)

      Radera