Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-04

Jag gnetar på

Hej och god morgon på er!

Ny dag, nya möjligheter och nya framgångar. Igår så undanhöll jag lite information från er när jag skrev gårdagens blogginlägg. Jag vill bara klargöra att jag inte gjorde det för att vara elak, utan för att kunna ha något att skriva om idag också...

Igår vaknade jag nämligen vid fem på morgonen av "Kenta - Just idag är jag stark" som jag hade valt som alarmsignal på mobilen. Allt för att vakna med en bra känsla och påminna mig om att jag är stark och ska ha en riktigt jäkla bra dag. Ett genidrag jag kom på under träningen i förrgår.

Fem över fem så gick ett Zwift-race och jag kom upp snabbt, startade Zwift och hoppade i ett par cykelbyxor och strumpor. På med skorna, fläkten och upp på cykeln. Började trampa med 6 sekunder kvar till start, så det blev ingen uppvärmnings alls. Försökte därför att ta det så lugnt som möjligt inledningsvis men ändå hänga med täten på loppet. Vi körde Innsbruckring Flat race vilket innebär en nästan platt bana men med en benknäckarbacke på 45-60 sekunder. Hade en svensk med i täten där i form av Gustav Olsson, alltid skoj att tävla med/mot svenskar. På första varvet av tre så gick två cyklister rätt hårt i backen, varav Gustav var en. Jag hade först tänkt att kanske ta det lite piano där och bara glida med. Men när dom två fick lucka, jag och en annan fick samtidigt en lucka bakåt så insåg jag att det nog var säkrast att trycka till och gå med tätduon. Jag fick med mig mitt sällskap, körde ikapp tätduon och så var vi fyra i täten. Därefter var det slut på uppvärmning och vi körde på. Andra varvet var mest ett gnet-varv där vi distanserade förföljarna men blev också av med en från täten när backen passerats. Tredje varvet blev lite lugnare då vi kunde börja köra mer avvaktande. Jag försökte mig på en liten rackare i backen utan att lyckas med något. Istället blev det väldigt avvaktande till spurten. Jag drog igång den först, men ändå ganska sent och lyckades vinna det hela. Bra start på den dagen!


Därefter så cyklade jag till jobbet. Blev lite senare än jag hoppats så jag fick hålla kedjan sträckt hela vägen till jobbet. Kom fram och så var mitt hänglås till cykelbåset fruset... Ställde cykeln inomhus istället och hastade in. Hade sedan en mötesfylld dag och därefter försökte jag jobba ikapp. Det blev nästan tolv timmar på jobbet innan det var dags att trampa hemåt igen. Ni kan ju gissa om jag var hungrig på hemvägen? Ja, det var jag. Lyckades ändå med hjälp av motivation att hålla en hyfsad nivå även hem. Så det blev nästan tre timmar cykling igår inklusive ett Zwift-race. Ännu en bra träningsdag till samlingarna.

Totalt har jag nu kört sju dagar i rad utan vila, så idag ska jag faktiskt kvittera ut veckans vilodag. Ska bli skönt! I kväll kommer Linda hit så det blir en härlig andra halva på veckan. Nu ska jag plocka undan här, ge kaninen Kiwi lite mat och sedan åka till jobbet.

Bilden överst i inlägget är från gårdagens pendling, bjuder på några fler nedan:
Faluns nyaste cykelbana, från Tallen mot Falukrossen. Eller ja, här cyklar jag ju mot Tallen.


Kul att du ville läsa mitt blogginlägg idag, du kan också följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

1 kommentar: