Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-03

Cyklade Rogrundan och kände mig som Mathieu van der Poel

Hej och god morgon på er!

Fick till lite distans igår igen då jag tog mig ut på eftermiddagen/kvällen. Hade ingen planerad runda utan började trampa iväg bara och bestämde mig strax därefter för att köra Rogrundan baklänges. Alltså motsols. Att köra Enviksvägen strax efter 17 var väl kanske inte helt optimalt då det var många som slutat jobbet och skulle hem den tiden. Skönt att få svänga av den i Kvarntäkt och svänga in i skogarna igen.

Det var plogat hela vägen till sista grusvägskorsningen ner mot Krokforsån men det gick bra att cykla även där. Skogen funkade bra men krävde lite watt på sina ställen. Väl ute på nästa grusväg så fanns det fasta hjulspår att hoja på så det gick bra mest hela tiden när det kommer till underlaget. När det började rulla utför igen mot Rog så var jag lite ouppmärksam så jag hamnade utanför spåret, det var rätt mycket snö där och jag kan lova att i 97 fall av 100 så hade det blivit en vurpa där. Men med ena foten urklickad och full kraft på styret så lyckades jag liksom rädda upp det där på något vis. Kände mig som Mathieu van der Poel i någon svår sandutförsåkning eller något. Hela rundan hade lite MVDP-känsla över sig då jag känner mig bra på hojen. Det är liksom bara att trampa. Blir inte nämnvärt trött av tre timmar distans utan jag bara gnuggar på. Vi får väl se hur det går när passen blir lite längre framöver.

Kom in mot Falun med lite för lite tid på klockan så jag tog långa varvet runt Varpan för att säkerställa marginal till tretimmarsstrecket. Stoppade klockan på 3:07 och kände mig riktigt nöjd. Ett pass med bra pepp, planerande tankeverksamhet och motiverande tankar.

Några bilder från gårdagens trampande:


Kul att du ville läsa mitt blogginlägg idag, du kan också följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

Gårdagens runda på Garmin Connect:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar