Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-10

Tour of London - 15:e!


Okej, så 15:e är en sanning med modifikation. Kollar man på Zwiftpower så blev jag 15:e men i själva racet igår kväll så blev jag 22:a. Laddade hela loppet för att spurta och så tappade jag uppkopplingen med 5-600 meter kvar till mål. Så jäkla surt. Blev lite gubbsur där ett tag. Just för att jag inte hade gjort något offensivt innan utan bara väntat på en spurt. Annars hade jag ju åtminstone kunnat känna att jag försökt skapa något innan. Nästa race jag kör ska jag nog återgå till att vara en mer offensiv cyklist, sådant är ju åtminstone mycket roligare.

Men jag fick ju nästan timmen med träning igår i alla fall. Insåg att det var Tour of London med 4 minuter kvar, klickade i pedalerna med 10 sekunder kvar till start så starten blev lite sådär. Då hade jag inte hunnit gå på toa innan eller hämta en flaska med dricka. Men det gick ju det med.

Tidigare på kvällen så var vi på besök i Borlänge för Filip hade något så ovanligt som en vardagsmatch. +0.3 grader i hallen, heja roligt. Matchen var i alla fall intressant och barnen hade kul.

Soluppgången var fin igår, idag blir det också solsken enligt prognosen. Gäller att passa på nu igen för sen blir  det tio dagar gråväder om man ska tro yr.no och det brukar man tyvärr kunna göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar