Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-06

Le Peloton, intervaller och bra flyt i träningen

Foto: Niclas Brus

Hej och god morgon på dig!

Nu har frukosten landat och vi laddar för resten av dagen. Linda ska till Uppsala och jag ska till Borlänge. Jag har planerat att cykla dit och det kommer att ske i tre grader och regn, blir ett episkt pass. För att det ska bli just ett pass och inte bara transport så har jag bestämt mig för att köra intervaller. Det blir ju också en form av överlevnadsstrategi för att inte frysa ihjäl.

Igår så var jag också ute och hetscyklade. Det var Le Peloton och jag var på förhand lite rädd för att bli avhängd, något jag brukar kunna bli på vintrarna. Men jag vet inte om det var misären och fläckvisa halkan, men jag hängde med i alla fall och bidrog till farthållningen. Vi var bara sex tappra cyklister, vet inte varför inte fler ville vara med. Då snön smälte och isen var blank så var det riktigt blött. Efter ett tag kändes det som om fötterna var i ett fotbad med isvatten. Allt stänk från andras cyklar och min egen gjorde benen riktigt blöta och kalla, överkroppen klarade sig dock bra. Jag var med i nästan två och en halv av dom tre fartsträckorna innan jag vek av och trampade vidare mot Borlänge.

Jag tog banvallen, som ju inte var snöröjd så det gick inte supersnabbt, men det gick ändå helt okej. Bra känsla i både kropp och knopp när jag tog mig sista vägen till Borlänge. Nästan två timmars träning innan jobbet är ju inte heller det fy skam.

Mina bilder från Le Peloton.

Kommungränsen längs Runnleden.

Trampade också hem från jobbet så totalt blev det nästan tre timmars cykling igår. Även på hemvägen så var känslan rätt okej även om jag blev klassiskt energilåg på slutet. Men glad som en lax ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar