Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-12

Bakat lussebullar!


Hej och god morgon på er!

Vilodag igår och vad passade väl bättre då än att baka lussebullar med barnen? Nu är jag ingen mästare i köket och inte heller när det kommer till bakning. Men. Under dom senaste åren här så har jag i alla fall börjat baka lite och det är ju inte direkt supersvårt även om jag inte gör något efter eget huvud utan följer recept. Just lussekatter/lussebullar har jag gjort två gånger nu och det är faktiskt riktigt enkelt att få ett bra resultat. Igår fick jag faktiskt lov att göra lite efter eget huvud då jag hade ett viktigt samtal samtidigt som jag öste i mjöl. Så jag hade i för mycket mjöl och fick sedan kompensera upp med övriga ingredienser på känsla. Det gick bra i alla fall och nu har vi många fler lussebullar här än vad vi tänkt oss från början.

Idag väntar en arbetsdag följt av lucia på Fridas dagis och i kväll så ska jag träna igen. Hade tränat sex dagar i rad innan jag vilade igår, så det var väl i sin ordning. Hade visserligen en dag med 30 minuter distansjogg i lördags vilket ju i princip är att räkna som en aktiv vilodag också. Träningen flyter ju på riktigt bra denna vinter. En och en halv månad med bra flyt än så länge. Bara att tugga på.

Vi hörs lite senare igen, kanske redan i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar