Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-09

Distans inomhus med sällskap !

Hej och god morgon på dig!

Ny vecka, nya möjligheter som vi brukar säga.

Igår blev det distans inomhus. Tre timmar och sex minuter fick jag ihop, Linda fick ihop nästan tre och en halv.

Vi räddade upp passet genom att köra en 100 km Audax på Zwift och kolla på Vinterstudion. Två stafetter hann vi med under passet och det var nog tur för oss att det fanns något annat att kika på samtidigt.

Utanför fönstret föll snön.

Linda och jag i Zwift-världen.

Hade en del sällskap av Johan "Limpan" Lindblom också som även han startade den där 100 km Audaxen. Jag valde dock att släppa efter 50+ minuter på 270 watt, det var ju inte riktigt distans det där. Johan höll dock i och snittade 270 watt i två timmar och 14 minuter. Efter att eventet var avklarat så hojade vi ihop för att skrapa ihop den tid vi behövde. Alltid lite trevligare med sällskap även på internet!

Bra träningsvecka. Fick ihop 14 timmar och 40 minuters träning vilket är bra med mina mått mätt. Nuförtiden så har jag barnen varannan vecka vilket betyder att träningsupplägget är anpassat till när jag har barnen hemma eller ej. Denna vecka blir det därför betydligt mindre träning.

Det är lätt att bli stel efter ett distanspass på en testcykel. Det är ju väldigt monotont och man rör sig inte alls lika mycket som man gör utomhus. Det blir lätt att man bara sitter och stirrar rakt fram på en skärm. Så det var väl rätt styva ben som klev av cyklarna igår. Idag känns det dock bättre igen.

Vi passade också på att hålla igång benen med lite julmarknad vid gruvan igår. Som sig bör så träffade vi också en del bekanta ansikten, trevligt trevligt. 

Kul att du ville läsa mitt blogginlägg idag, du kan också följa mig via följande kanaler:
YouTube
Instagram
Facebook
Twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar