Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-12-23

Dubbelpass och sevärda tävlingar/klipp

Hej och god morgon!

Dan före dopparedan, tiden går så fort och det känns faktiskt inte riktigt som om det är dags för julafton imorgon. Men så är det. Jag hade hoppats på lite mer vinter utanför fönstret, men det är i alla fall delvis vitt på marken.

Igår så körde vi ett dubbelpass där jag klämde ett Zwift-race på förmiddagen där jag helt sabbade min tajming i spurten och blev 4:a. Vi var 13 som sladdade in i mål tillsammans efter lite hårdkörning i ett par backar innan. Jag hade också hunnit med ett par fruktlösa attacker, möjligtvis att någon enstaka cyklist hade släppt då. Grämer mig lite över den dåliga spurten men jag klättrade ändå något i rankingen. Nu ligger jag på 917:e plats. 😳

Mitt på dagen så hade vi fantastiske Frej på besök, vi åt hemmagjord pizza och snackade mycket cykel. Vi såg också på världscupen i cyclocross från Namur, det blev en sevärd tävling med massor av lera och det gällde verkligen att göra få misstag för att placera sig bra. Tips att se den i repris här: https://www.redbull.com/int-en/events/uci-cyclo-cross-world-cup-2019-namur-belgium/live/uci-cyclo-cross-world-cup-2019-namur-final-men

Annat att titta på är herr-finalen i Zwift Academy där proffskontrakt låg i potten:


På kvällen så hade vi tänkt oss utecykling i mörkret men det var lite för blött för att det skulle bli helt skoj, så vi drog till friskis istället där Linda gymmade och jag sprang en stund. Jag fick ihop ungefär 34 minuter löpning och det funkar bra det där, benen verkar att fungera även idag. Det lär ju visa sig snart då jag ska trampa till jobbet idag.

Hörs!

Tandemlöpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar