Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-09

Orkanen Frida och vinterpromenad

Hej vänner!

Jag brukar ibland skryta om hur enkel Frida är. Speciellt vid kvällsrutiner och att hon sover bra. Hon har ju under väldigt lång tid bara vaknat en eller två gånger per natt. Oftast en och ibland har hon sovit genom hela natten. Dessutom så tar det ca: 10-15 minuter från det att jag vaknar av att hon vaknat till dess att jag sover igen. I med en flaska välling och sedan är hon nöjd igen.
Nattningarna tar typ 5-10 minuter, allt går så himla enkelt!

Men, inatt... Alltså ni vet ju att jag tränade i natt. So far so good. Skulle upp någon gång kring åtta halv nio i morse så jag tänkte att jag ändå skulle få sova 5-6 timmar. Somnade typ halv tre, vaknade strax före tre av att Frida var vaken. Lika bra det, tänkte jag och trodde att jag skulle få sova hela vägen till halv nio sedan. 27 minuter efter att jag lagt mig igen så skrek hon igen. Efter att Ronya och jag försökt lugna henne så gav vi upp och hon fick komma till vår säng. Där lekte hon orkan. Vi somnade väl någon gång ändå men sen vaknade hon igen tidigt på morgonen.
Totalt fick jag nog sova fyra timmar uppdelat på tre fyra omgångar i natt och det var också för att Ronya gick upp med Frida klockan sju på morgonen, annars hade jag haft 2½ timme på sömnkontot.

Rätt så skönt med vilodag idag då. Blir nog tidigt i säng för farbror idag för att sedan kunna sticka ut på cykeltur imorgon bitti. Snöig cykeltur. För nu har verkligen vintern varit här och satt sina spår med både kyla och snö. Det är ju bara sådan här kall fluffsnö, men det snöar till och från varje dag så det börjar bli en del nu. Dessutom ska det ju börja snöa desto mer imorgon. Blir nog en epiks cykeltur i snö och kyla...

Orkanen Frida.

Älskar att vakna upp och se detta utanför sovrumsfönstret. Det spelade liksom ingen roll i morse att natten varit jobbig och jag sovit alldeles för lite, jag blev glad över hur fint det var ute och hur bra vi har det.

För att rasta Frida, Ebbah och mig själv samt ge svärmor lite lugn och ro där hemma så tog vi en vinterpromenad här i området. Cykelvagnen fick jag för tusen miljoner år sedan av det som nu är Bike Sweden. På den tiden så såldes även cykelvagnar av märket Nordic Cab. Den har vi haft stor nytta och glädje av i många år tillsammans med våra tre yngsta. Perfekt nu när det är kallt också då Frida kan komma ut utan att behöva frysa så mycket som man gör i en öppen vagn. Jag knuffade Frida i vagnen och drog Ebbah i pulkan. Grymt också med stora hjul nu när det är mycket snö, vanliga barnvagnar har ju vanligtvis mindre hjul som inte alls passar vårt nordiska klimat...

Vi stannade till vid kvarterets pulkabacke också men som ni ser så sticker det upp mycket gräs fortfarande. Kanske blir ändring på det dom närmsta dagarna då det lovas mycket snö.

När vi kom hem så tänkte jag att det var ett bra tillfälle att spola Öijer Arena eftersom det inte snöade något, men jag hann inte ens spola klart innan det började snöa igen. Hoppas hinna spola någon mer gång idag. Isspolningen går ju snabbt i början, men nu känns det som hundra tusen år innan alla knölar och allt är borta. Med all snö som ska komma dom närmsta dagarna så lär det inte bli något spolat på ett par dygn, så lika bra att passa på mellan snöfallen idag.

Men nu blir det att åka och shoppa lite. Behöver köpa bröd, havregryn, present till tvåårskalas imorgon +ANNAT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar