Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-30

Back on the bike


Hej cykelvänner!

Igår så var jag så äntligen tillbaka i cykelsadeln igen efter fem dagars uppehåll på grund av en lätt förkylning. Borde alltså vara sju åtta dagar kvar till jag är tillbaka på nivån som jag var innan. Det kändes ändå helt okej igår och jag kunde trycka på mycket mer än jag trodde att jag skulle klara av.

Två sjukuppehåll på kort tid nu och varningsklockorna ringer. Ligger jag på fel sida gränsen för vad kroppen klarar av, eller har jag bara haft otur? Jag tuggar på och hoppas slippa en tredje vända. Det fina i det här är att jag nu har tänkt att trappa upp det hela en smula från och med februari.

Imorgon ska jag ut och cykla, hoppas på skoterspår men prognosen lovar inte den kyla som jag hoppats på. Å andra sidan så är snötäcket så tunt och packat nu att det snart går att åka överallt ändå.

Det blev 2x20 min igår på 300.8 och 294.4 Monarkwatt. Hela passet hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/1032072128

Idag är det ju cyclocross-VM i Zolder och jag tänkte väl smygtitta lite då och då. Framför allt på damernas lopp klockan 15.

Eftersom det är distans imorgon och också den sista januari så innebär detta att jag lär stöka mig igenom Kompiskampen idag. Det är ju mycket roligare med Kompiskampen när man känner att man utvecklas och känner sig stark. Men man måste våga möta verkligheten även när allt inte pekar uppåt också. I fjol klarade jag 316.8 watt och det borde jag faktiskt kunna klara av även detta år. Vi får väl se.
Kompiskampen denna vinter:
5:e november 338.4 watt och 69.7 kilo.
24:e december 2015: 313.5 watt, 69.9 kilo

Kompiskampen förra vintern:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo
22 Februari 345.6 watt, 69.6 kilo
22 mars 355.2 watt, 68.9 kilo

4 kommentarer:

  1. Om man ska tro provokatören Jonas Colting så beror inte dina sjukdomar på otur. Det beror på att du äter gröt och bor i Dalarna, dvs landsbygden, där det inte finns tillgång till hälsosamma råvaror såsom avokado. Råkade lyssna på Coltings senaste podavsnitt och det var vad jag fick lära mig under de första 30 minuterna. Sen orkade jag inte lyssna på mer skitsnack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, gröt är ju livet. Eller müsli. Samt vitt bröd, givetvis.

      Radera
  2. Sömnen, hur går det med den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt den, tillsammans med att våra fyra barn var sjuka, bidrog till att jag blev småsjuk denna gång. Denna vecka ligger jag hittills på ett snitt av lite drygt 6 timmar/natt.

      Radera