Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-01

Det kliar i cykelbenen

Hej Cykelvänner!

Igår tänkte jag att det skulle bli riktigt skönt med en vilodag idag. Idag å andra sidan så har jag funderat på om jag inte ska ta och klämma av ett testcykelpass i källaren nu på kvällen. Får försöka påminna mig om att jag faktiskt kört 21 timmar och 25 minuter på fem dagar och BEHÖVER den här vilodagen trots att motivationen är på topp och det känns som evigheter (29 timmar och 23 minuter) sedan jag tränade senast.

Nytt år nu, ny säsong närmar sig, nytt träningsblock börjar på måndag och jag är som ni kanske förstår motiverad så det räcker och blir över. Det ska bli några riktigt roliga månader nu när passen bara ska bli bättre och bättre för att sedan övergå i en fantastisk cykelsäsong.

Jag tänker mig att jag under 2016 ska leverera resultat i nivå med mitt allra bästa. I Långloppscupen, som jag nu siktar på, så var mitt bästa år 2008 då jag blev femma i två deltävlingar och sjua i totalen.
Visst skulle det vara lite kul? Att nå sitt allra bästa jag efter så här många års cyklande och med det liv jag nu lever.
Med målsättningar som dessa, så är det kanske inte så konstigt att det kliar lite extra i cykelbenen.

3 kommentarer:

  1. Bra mål och lycka till!! Men inte på bekostnad av mina mål bara;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att du ska behöva vara orolig, du tycks ju ha en extra växel.

      Radera
  2. Lida CX måste ju vara prioloppet nummer 1. 22/5 www.lidacx.se

    SvaraRadera