Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-21

VM i dålig förälder

Hej tappra bloggläsare!

Idag har jag misskött mig som förälder, igen. Det händer väl lite då och då att jag inte är den perfekta föräldern men idag blev det lite extra tydligt.

I vanlig ordning så packade jag in Frida och mig själv i bilen och styrde mot Ebbah och Filips skola för att hämta hem dem. Det var först när jag kom fram och de inte stod på det vanliga stället som det slog mig...

En torsdag varje månad så har man något som kallas kategoriträff för lärarna på skolan där mina barn går. Då slutar barnen en timme tidigare än vad dom gör alla andra dagar i månaden. En torsdag varje månad. Idag är det torsdag. Den torsdagen. Det är unikt för den här skolan i Falun men jag hade helt glömt bort det och mina barn fick alltså vänta nästan en timme på mig idag....

Nu har jag ändå så härliga barn och har väl gjort något rätt tidigare, så de var inte arga. Snarare besvikna...

Har ni också gjort något liknande, eller är jag den enda föräldern som glömt bort när jag ska hämta mina barn?

När jag borde ha hämtat barnen så spolade jag isen på Öijer Arena. Det var i alla fall bra, tyckte de.

2 kommentarer:

  1. Tycker ju annars du verkar vinna VM-guld i bra förälder - hur många kids har en egen is hemma? Medalj!

    SvaraRadera
  2. Inget ont som inte har något gott med sig :)
    Överlag är det väl ändå bara gott!

    SvaraRadera