Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-20

Besök på byn

Hej vänner!

Alltså idag har jag ont i tanden, men bara när jag biter ihop. Eftersom jag nästan aldrig "biter ihop" så behöver jag inte bekymra mig över det så speciellt mycket. Skönt det. Igår kvitterade jag ut vilodag 2/2 denna vecka på grund av att det gjorde fruktansvärt i tanden/käken/huvudet. Hade 37.8 i temp också så kroppen hade fullt upp utan träning.
Jag visste ju att det kunde bli så här och hade väl planerat för att träna innan tandläkaren, men på grund av familjetekniska skäl så gick förmiddagen åt för annat än träning. Så där satt jag sedan hela eftermiddagen och kvällen med smärta.

I mitten av november så fick jag ju ont i tanden. Hade redan innan det börjat tvivla på stället som fått förtroende för att vara min tandvårdsleverantör. Då fick jag en "akuttid" och efter att man misslyckats med  bedövningen såpass att man fick ge mig bedövning fyra gånger varav den ena rakt ner i nerven så borrade man i alla fall ur och lagade med en tillfällig lagning. Jag skickades hem med beskedet att jag kunde få ganska ont efteråt eftersom man hade viftat runt med bedövningssprutan vid en sena. Nu kan ju inte jag något om rotfyllning, men jag trodde ju att det skulle bli klart igår. Istället så... borrade man ur och gjorde en tillfällig lagning... Igen?! Varför lagar man inte bara skiten på riktigt vid första besöket? Om man nu behöver två besök för rotfyllning så är det ju onödigt att gå dit tre gånger för samma hål. Nåväl.
Igår så föreslog tandläkaren till tandsköterskan att de kanske skulle testa en ny apparat, för att se om den fungerar (djup suck). Där låg jag sedan i typ tio minuter medan de försökte få apparaten att fungera. Med vidöppen mun. De fick hämta in en annan tandläkare som försökte också. Först efter en stund så insåg jag att hen var och rotade runt i min mun utan handskar. Nu tror jag ju inte att hen hade varit på toa och torkat sig i rumpan med handen innan hen stoppade sin hand i min mun. Men ändå. De andra hade då handskar. De fick hur som helst inte apparaten att fungera.
Det är lite sådana här saker som gör att jag nu funderar på varför jag egentligen går till det där stället. Det känns ju liksom inte proffsigt och elegant när man är där. Testa nya apparater kan man ju göra innan man har patienter där, man ska känna sig trygg i deras hygien och inte behöva få bedövning fyra gånger...

Jaja. Nog om mitt tandläkeri, jag skulle väl bara ha sett till att ha perfekt munhälsa så hade jag sluppit sådant här.

I morse kände jag mig som en sådan här:
En påse skridskor.

The grej of the day var att Frida och jag skulle till stan idag. Tänkte ta bussen som går härifrån och vis av erfarenhet så visste jag att allt tar mycket längre tid än man tror när man ska någonstans med små barn. Så jag var ute i tid med förberedelserna. Jättegod tid. Plötsligt hade jag inte så gott om tid och till slut blev det riktigt tight. Tillräckligt tight för att jag skulle missa bussen...

Så vi gick 2 km till en annan busshållplats där fler bussar passerar.
Fint! Bra med promenad också! Bara fördelar med att missa bussen!

Ner på stan kom vi. Det är fint i Falun och trevligt att vara en stund på stan faktiskt, borde kanke vara där oftare.

Hos Foto A-Bild skulle man ju haft spons...

Uppdraget för dagen var att köpa en sådan här hos Clas Ohlson. Detta efter inspiration från Sofie Lanttos inlägg igår. Det är alltså en fjärrutlösare för mobilkameran. Så man trycker på den där knappen och så tar mobilkameran kort. Perfekt för att fota cykeläventyren med mobilen när man själv vill vara en del av bilden. Brukar använda min kompaktkamera för detta och det svåra med mobilen är ju att få den att stå rakt. Behöver alltså ett mobilstativ och nu skulle jag ju haft Jeppmans 3D-printer.

Inser precis nu att ju har ett sådant där fodral till telefonen som man viker över framsidan, ni vet? Jag behöver ju bara fästa en hängare eller göra ett litet hål i den och ta med mig en säkerhetsnål att sätta fast telefonen med i någon stolpe eller i ett träd och så har jag mitt lilla stativ. Smart!

Tackar.

Efter några timmar på stan så var det dags att tänka på refrängen.
Skönt att åka buss!

Nu på eftermiddagen/kvällen så har Ebbah och jag varit på Öijer Arena, premiär för mig denna vinter! Hade dock så pass oslipade skridskor att man kunde tro att någon försökt åka på asfalt med dom innan....

Jaja, det här var väl allt för idag. Den här mannen ska nu lägga barn och sedan TRÄNA!

I behov av en cheeseburgare och en rakhyvel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar