Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-01-08

Taco-fredag

God afton, cykelvänner!

Svensson-livet är över för denna dag och en efter en trillar ner i sängarna här hemma. Vi har käkat tacos och haft fredagsmys, så nu funderar jag på om det ska bli något fredagsfys eller ej. Jag har två pass kvar att köra denna vecka och tre dagar på mig. Alltså skulle jag kunna vila idag eftersom jag ändå var riktigt låg igår kväll och sedan givetvis sov alldeles för lite i natt eftersom jag tränade sent och gick upp tidigt. Alltså mindre pigg idag än igår.
Har dock blundat något ögonblick i soffan under eftermiddagen och fått i mig lite Coca Cola nu på kvällen. Koffein är något som min kropp reagerar på, så att säga. Dessutom har jag ju fått i mig tillräckligt med energi för en veckas testcykelkörning nu i kväll, så det vore kanske på sin plats att utnyttja det.

För er som undrar så har Öijer Arena spolats två gånger idag och jag borde väl få till en tredje spolning nu när barnen lagt sig. Passar väl utmärkt då att köra testcykel direkt efter för att få upp värmen igen?

En grej som gör att jag drar mig lite för att träna är för att jag sparat det värsta till sist denna vecka. Ja, utom distanspasset då förstås, det är ju det bästa med träning. Att få cykla TIMMAR utomhus. Men när det kommer till testcykel så har jag valt dom "lätta" passen hittills och har det värsta kvar. Suck och stön.

Ni får väl läsa här på bloggen imorgon om när och hur jag tränade. SPÄNNINGEN ÄR OLIDLIG!!!
Taco-middag!

2 kommentarer:

  1. Alltid roligt och intressant att få ta del av din tillvaro :-)
    Man blir så inspirerad att träna hårdare...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera