Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-07-18

Testcyklat en smula

Dagens sämsta idé.

Jag borde ha vilat idag, stumsliten i benen och ingen power alls. Men när Ronya tog med sig Frida för att uträtta ett ärende så fick jag plösligt en chans att träna en kort stund. Så jag gjorde ett försök, men hade inte alls det som krävdes idag. Det blev ändå en halvtimme med diverse högintensiva övningar. Stum blev jag och ibland behövs inte så mycket mer.
Jag har ju känt ett tag att eftersom jag så sällan tränar med andra så får jag inte den där stressen i träningen som kan vara så nyttig. Så jag försöker stressa mig själv nu och kliva långt utanför komfortzonen. Förhoppningsvis så gör jag en bättre andrahalva av säsongen, är inte helt nöjd med första halvan nämligen.

Nu sitter jag och kollar på Touren, det händer en hel del idag känns det som och då har ändå inte stormen med åskvädret dragit in ännu. En stor grupp på 20 cyklister som delat upp sig några gånger har fått en lucka som kanske kan hålla till mål. Speciellt eftersom dom är så många. Men just att dom är så många gör ju att flera vill göra gruppen mindre för att få bättre samarbete i gruppen.
Idag är dessutom Fredrik Kessiakoff med Vacchi och Adamsson och snackar på Eurosport och jag tycker alltid att det är intressant att höra Fredrik. Han känns så ärlig, genuin och har alltid något intressant att säga.

En av höjdpunkterna i gårdagens sändning från touren tyckte jag att inslaget om Lucien var. Gubben fyller 90 år om en månad, gör sin 41:a tour och lever liksom för att vara med på touren och langa dricka till cyklisterna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar