Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-07-10

Blandblogg

God morgon!

Ja, Frida brukar nämligen sova till nio på morgonen efter en tankning välling vid 5-6 på morgonen. Rätt bekväm bebis alltså. Det här gör ju att det blir rätt sena morgnar i det Öijerska residenset.

Igår så vurpade ju totalledande Tony Martin i slutet av etappen och bröt då nyckelbenet. Det här innebär att han inte kommer till start idag och ny totalledare blir då Chris Froome. Chris har dock twittrat nu på morgonen att han inte kommer att bära den gula ledartröjan:

Nu vet inte jag vad det innebär i böter/bestraffning. Eller om han rent tekniskt ens har den gula tröjan?! Men en cyklist som får gula tröjan i touren på grund av en konkurrents olycka brukar inte bära tröjan första dagen efteråt.
Crosscyklisten Stybar tog en imponerande seger igår och Peter Sagan blev tvåa. Det var Peter Sagans 14:e andraplats i touren!

En annan tour-grej... Jag hoppas att det här med att 5-6 lag samtidigt ska stå för farthållningen upphör. Inte så kul att se på faktiskt och det skapar ju mer oreda för kaptenerna än skydd. Förhoppningsvis så kan något lag som inte sitter i spets vila upp sig mer och sedan överraska längre fram i etapploppet med piggare ben.

Har ni sett att cyklisten Jesper "Jeppman" Andersson har tagit fram ett SM-kaffe till MTB-SM? En driftig kille den där Jeppman som precis startat sitt Kaffeverkstan.

Två bonusbilder från igår.

Det här med steg som jag skrev om igår. Jag måste inte ta 8000 äkta steg utan man kan mer se det som ett mått på aktivitet. Sätter jag klockan på testcykeln och kör ett pass så räknar den steg då också. Eftersom jag är aktiv. Igår fick jag ihop 10764 "steg", mest tack vare träningen givetvis.
Jag åt dock efter klockan 19 igår. Dels blev middagen lite sen, men sen blev det fruktsallad på kvällen med barnen. Men fruktsallad är ju i princip vatten och vitaminer, så det var ju ingen gräddtårta i alla fall.
 Tog tag i två saker som jag borde ha gjort också. Beställning hos Powerbar och GripGrab. Så nu är det bara att vänta på att prylarna kommer, istället för att vänta på att jag ska få tummen ur och beställa.
Fick erbjudande om att hänga med på visning av Engelbrektsturen också. Redan imorgon! Tyvärr så kan jag inte pga min frus arbete, men ändå kul. Ett par har hört av sig om träningssällskap också. Precis vad jag behöver.
Idag ska jag ta tag i min inkorg på mejlen och rensa skrivbordet på datorn också. Saker som stör mig...

Idag ska vi få hem 130 kilo kylskåp (med fryslådor). Vår kyl gick nämligen sönder förra helgen så vi beställde nytt.

Nu är det dags för mig att äta frukost. Havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt och en Fröig-macka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar