Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-07-04

Väckningspass och inför Mörksuggejakten

Hej vänner!

Nu har jag kört väckningspass och kollat Touren. Imponerande kört av Rohan Dennis och kul att det ändå blev så jämnt mellan de stora favoriterna. 13,8 är ju bara en mjukstart på allt som komma skall, men alla sekunder är guld värda längre fram så det gäller att starta bra.

Körde ju väckningspass som sagt, hade tänkt köra till Norlingberg och lite annat. Så det gjorde jag. Satte fart uppför backen och när jag uppe på toppen tryckte på "lap" på min Garmin så såg jag att det faktiskt hade gått ganska så fort. Jag kände redan i förrgår att formen är på väg tillbaka och idag fick jag alltså ännu ett besked på att jag är på rätt väg. 3.46 i Norlingberg är min näst bästa tid, endast sex sekunder från mitt personbästa. 
Grundformen är bra, men jag är en smula tung. Men kan jag bara släpa mig över den där startbacken imorgon så kan jag ju åka fort utför istället... 

Pulsen var låg så jag fick hetsa på en hel del för att försöka hålla igång cirkulationen. Det brukar ju också vara ett gott tecken faktiskt. Samtidigt som pulsen inte hade några problem att stiga snabbt i Norlingberg...

Efter Norlingberg så åkte jag till ett ställe som jag cyklade på för hundra år sedan med Jens och några andra. Minns att det var något mysigt parti där som kunde bli en bra bild. Men när jag stannade så kom fyrtio tusen miljarder myggor. Jag skojar inte! Det var bland det värsta jag varit med om. Jag har ju märkt här hemma att det är ett mygg-år men det där var hemskt. Så jag flydde. 
Tog mig till Törnbergs väg och körde första delen innan jag rundade av hemåt. 

Uppe på Norlingberg så hade någon tappat en stackars tandborste.

På väg mot Törnbergs väg.

På Törnbergs väg.

På Långloppscupen har jag skrivit ett inlägg inför Mörksuggejakten, läs det vettja! http://langloppscupen.se/langloppsbloggen/dags-for-harlig-skogscykling-igen__564

Här har ni lite Garmin-siffror från dagen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar