Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-07-23

Bilder och resultat från King of the Hill Sälen

Avslappnat innan start, foto: Bianchi Sverige

Inte fullt så avslappnat förbi spurtpriset, foto: Bianchi Sverige

Lars Bleckur spurtar ner Steffan Hartz Repshus och jag rullar in som fyra, foto: Filurmamman

Repshus och Bleckur försöker få ut lite syre i systemet efter målgång. Stumma!

Magnus Palmber, Repshus och Bleckur pustar ut och ljuger lite om loppet.

Ja, jag blev alltså fyra idag och vi bildade en tätkvartett redan efter en eller ett par kilometer. Sedan utökade vi stadigt till de bakom och jag tyckte faktiskt att det gick bra att gå med. Kände mig stark. Vid spurtpriset så fick jag dock lida en del och när det brantaste partiet kom så fick jag ge mig. Bleckur och Repshus bildade en tätduo, Palmberg en bit bakom och så jag ytterligare en bit bakom. När vi skulle nå toppen på den branten och komma ut på ett lättare parti så spurtade jag ifatt Palmberg. Vi gick runt lite men utan chans att komma ifatt, jag var helstum och Palmen fick dra sista tre kilometerna eller så. Det var ju ändå uppför och han hade ju redan kört ifrån mig uppför en gång.
I målbranten så försökte jag chockhöja farten för att eventuellt knäcka Palmberg, men han var allt för stark. Trots att jag nästan fällde honom så lyckades han passera mig och ta tredjeplatsen ganska komfortabelt till slut.
Drygt två minuter senare så rullade Jens Westergren i mål och sedan kom cyklisterna en och en eller två och två.

Kul att återigen få vara med och leka med starka killar uppför denna grymt roliga tävling. Formen är alltså tillbaka på plats igen.

Lars Bleckur som vann körde sin MTB utan speciallösningar, Repshus hade stel gaffel och snabba däck. Palmberg körde i vanlig ordning fullgung men hade kostat på sig smala däck.

Jag filmade loppet, när Jens körde cykelcross nerför Rosa Leden och så ett svep genom rullskidtävlingen. Det kan komma lite rörligt material senare alltså.

Resultat King of the Hill Sälen Cykel:

I totalen blev det följande reultat:

Här hittar ni Garmindata från mitt lopp, notera att det finns en varvtid för själva loppet då vi inledde med en långsam masterstart: 

Då jag ville slakta kroppen idag inför Engelbrektsturen så körde jag en Versjörunda efteråt. Tryckte på hyfsat hela vägen och lite extra i den nästan 20 minuter långa backen. När jag kom tillbaka till Sälen så hade rullskidstarten gått för fyra minuter sedan, så jag bestämde mig för att försöka köra ikapp täten och filma hela vägen dit. Fick därmed vrida ur det sista ur benen på ett bra sätt och nådde till slut Jimmie Johnsson vid Höfjällshotellet.
Krampkänningen när jag klev av cykeln vid cykeltvätten var ett bra kvitto på ett lyckat pass.

Det blev ett par bilder med min Garmin VIRB Elite från den rundan också. Missade dock att fota den ensamma kossan som stod i grusvägsbacken och glodde. Mitt på vägen alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar