Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-07-05

Laddblogg

Backen till Backa, ca: 11-12 kilometer kvar av Mörksuggejakten här.


Godmorgon!

Här sitter jag nu och äter min frukost, ca: 47 kilometer från dagens tävlingsområde vid Jarlstugan i Rättvik. Lite vatten och några godisbitar har jag också hunnit få i mig faktiskt. Har duschat också så jag borde väl snart bara vara att blanda sportdrycken och bege mig iväg.
Vi blir rätt många starka cyklister från Falun idag och det är ju alltid lite extra kul, speciellt om faluborna också tävlar för Falu CK givetvis. Man vet ju att man alltid kan samarbeta med en klubbkamrat och att ha klubbkamrater i samma grupp eller gruppen framför/bakom kan ju bjuda in till lite taktisk cykelåkning så här på ett långlopp.

Vädret ser ut att bli toppen. Inte lika varmt som tidigare dagar utan temperaturer upp till 24-25 grader. Just nu är det molnigt men det ska spricka upp lagom till tävlingen och sedan blir det molnigt från att vi gått i mål igen ungefär.

Till er som ska köra loppet så vill jag passa på att varna lite för första grusvägen efter Vidablick (startbacken). Underlaget på den var väldigt löst och det brukar alltid vara intensivt, hetsigt och fartfyllt där. Bara första kurvan ut på grusvägen är lite knepig och sedan så svänger ju vägen en del också. Så håll i styret och anpassa farten lite där.

Jag är väl ungefär så redo som jag kan bli tror jag. Tänkte åka dit så att jag är där i god tid för att hämta nummerlapp, prata med alla härliga cykelmänniskor och faktiskt värma upp en smula också. Med lite tur så hittar jag någon som kan langa också...

Hoppas att ni också får en bra "jakt"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar