Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-07-22

Bilder och resultat från gårdagens Dalacup i Linghed

Frida och jag var på plats i god tid igår. Börjar ju få rutin på skyltandet nu och vet ju exakt hur många skyltar/pilar jag behöver ha med mig och var dom ska sitta.

När jag släppt iväg startfältet så gick Frida och jag ett par hundra meter till Lingheds Livs. Viktigt att hålla sådana här butiker vid liv, så jag ställde upp för den lokala handeln.

Första cyklisten.

Klungan.

Målgång för damklassen och motionsklassen.

Målgång för herrklassen.

Ja, igår så avgjordes ännu en deltävling i Dalacupen och det var faktiskt bara fyra deltagare med. Tur det i alla fall, för annars hade jag lagt ner arbetet i onödan. Det regnade på väg ut till Linghed men sedan var det uppehåll nästan hela tiden. Skönt det. Frida och jag fick en skön stund i Linghed medan de fyra tappra cyklisterna kämpade på.
Om två veckor så arrangerar CK Parr den näst sista deltävlingen i Dalacupen (jag vet faktiskt inte mer än så om den) och om fyra veckor (19:e augusti) så kör vi sista deltävlingen runt Svärdsjön.

Resultat:
Damer
1. Ida Carling
2. Matilda Melén

Herrar
1. Viggen Andersson

Motion
Per Melén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar