Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-07-17

Träning x2

23:48 i natt så vevade jag igång Monarken och körde en tjuga på 320 Monark-watt. Hellre lite träning, än ingen träning.

11:16 i förmiddags så vevade jag igång min Bianchi Methanol 29.2 SL.

På väg hem med stumma ben.

Tog mig ut till Norlingberg för att få ett kvitto på formläget, är ju en torsk för bekräftelse så det är kul med lite kvitton då och då. Körde backen inför Mörksuggejakten också, på mitt väckningspass och kom då upp på 3:46, endast 6 sekunder från mitt personbästa. Ett riktigt skönt formbesked inför Suggan då.

Idag var det lite motvind och ändå lyckades jag sladda upp på 3:34! Hela tolv sekunder snabbare än dagen innan Mörksuggan alltså och då kände jag mig ändå på G. Därmed tog jag mig upp på en finfin andraplats på detta prestigefyllda STRAVAsegment. Endast slagen av Daniel Olssons "omöjliga" tid 3:23. Jens Westergrens 3:43 tog han dagen innan Cykelvasan 2013 då han blev femma. Emil Lindgrens 3:58 var ju efter att ha cyklat från Säter och kört på lite på Lugnet innan, så ni kan vara säkra på att det finns mer att hämta där.

Efter det pangpangandet så cyklade jag ner på baksidan av berget och vände uppåt igen och körde hårt även upp den vägen. Då var jag ju givetvis helstum från start efter den där Norlingbergsattacken, men tog mig upp med hedern i behåll ändå. När jag kommit ner för Norlingberg så körde jag en 20 minuter lång intervall på asfalt, grusvägar och skogsvägar. Lite Långloppskänsla sådär. Hade svårt att få upp intensiteten i början på svängiga grusvägar men det blev bättre ju längre in i intervallen jag kom.

Bra pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar