Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-04

Gruppträning

Distans med ett stort gäng idag, tio tappra cyklister lämnade Falun i motljus och medvind.

Ett avsnitt innan Fernviken var inte fullt så mysigt för alla. Två cyklister utan dubbdäck och två cyklister som vurpade idag. Distanskungen Jeppe77 kör dock dubbat, så han gick säker.

Runt Vikasjön.

Jonas Axforsen lyckades få med mig på en bild också!

Hela gänget höll ihop i en timme ungefär, sedan delade vi upp oss i en grupp som ville åka länge och fyra av oss som ville åka lite kortare. Jag hade det tungt idag och fick slita väldigt mycket efter att vi delat på oss. Det blev lite klassisk tröttcykling med lite attacker också bara för att köra sönder skitbenen totalt. Jag avslutade passet med ett varv runt Varpan för att trampa ur surbenen och köra lite enbenscykling.

2015-01-03

Vinnaren av en Monark 828 STRIP är....


"När klapparna är slut och skinkan är uppäten
Tycker sig tomten då höra läten
Det kommer från garaget och vad är det han ser?
En cyklist som svettas och vill ha mer

Han drömmer sig bort till en varm sommarpark
När han njuter av träningen på sin Monark
Att mäta sin utveckling under kontrollerade ramar
gör att testcykeln får alla cyklisters kramar

Och tomten ler och fäller en tår
han vet vad han önskar sig nästa år"

Stort grattis, Christian Andersson, från Överkalix! Du är vinnaren av en körklar Monark 828 STRIP.

Testcykel

Som jag skrev på Twitter här om dagen:
"Om man vill utvecklas som cyklist så måste man vara öppen för förändring, våga prova nya saker och hitta nya vinklar att se saker från...
Jag har därför inför säsongen 2015 valt att byta plats på testcykeln nere i cykelrummet!"

Så igår kväll var det dags att testa allt det här nya för att utvecklas inför 2015. Istället för att stirra in i en vägg så blickar jag nu ut över rummet. För att inte chocka kroppen med allt för många nyheter så valde jag att köra ett beprövat 10x1-pass där jag maxar en minut, vilar en och upprepar denna härlighet tio gånger. Mådde jätteilla efteråt och benen var skakiga, bra start på 2015 med andra ord!
Nya placeringen av testcykeln blev en succé, även om siffrorna från passet inte blev något att skriva hem om.

Direkt efter passet så startade jag min 22-timmars återhämtning med O'boy och hembakt vörtbröd som jag fått från familjen Reyier-Österling.

Började med ett Åstrand-test som uppvärmning, 145,5 i puls på 250 watt. Sedan körde jag intervallerna med 4,5 kilos belastning och snittkadenser på: 93, 94, 95, 96, 97, 95, 93, 95, 90 & 93. Betydligt sämre siffror än förra vintern, men jag hade inte väntat mig något annat heller och det är ju nu bygget har börjat inför nästa år. I fjol var jag ju stark redan i december, det var jag verkligen inte denna vinter. Tålamod och tålamod, så ska nog det här gå bra.
Hela passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/modern/activity/663313404

2015-01-02

Vinnare lucka 19-23

Vinnare lucka 1-18 hittar ni här och vinnare av testcykeln från Monark i lucka 24 presenteras imorgon!

Lucka 19 - Bianchi 120
- Per Wallin
- Johnny Strand
- Matilda Dybäck

Lucka 20 - Lida CX
- Stina Sjöberg
- Fredrik Granlund

Lucka 21 - Sony
- David Alm

Lucka 22 - Cykelspecialisten i Linköping
- Erik Andersson

Lucka 23 - Erik Wickström
- Christer Höglin

2015-01-01

Rapha Festive 500: check!

Mysig morgoncykling på den nya cykelbanan mellan Bergsgården och Grycksbo.

Efter cykelbana och riksväg var det här väldigt välkommet. Småvägar is the shit!

Ett "naturligt stopp".

Torrberg, med utsikt ner mot Leksand.

Någonstans i Häradsbygden utanför Leksand.


Flottbron över Österdalälven i Gagnef.

Älvmötet i Djurås, här möter Västerdalälven (vänster i bild) Österdalälven (höger i bild) och bildar Dalälven (rakt fram).

Här var jag klar med mina 500 kilometer från julafton till nyår. Då hade jag nästan 20 km kvar hem...

Alltså, jag förespråkar användande av cykelbanor, men ibland finns det tillfällen då jag istället väljer vägen. Som när man inte snöröjt cykelbanan på hela vintern, men valt att snöröja körbanan på bekostnad av cykelbanan. Skämmes, Borlänge kommun!

Sådär, då var Rapha Festive 500 avklarat även detta år. Har nu deltagit alla fem år och också kört 500+ km varje år. Enligt Garmin Connect så blev det 518,76 km på 23 timmar och tio sekunder. Ett snitt på 22.6 km/h. Det tyngsta av dessa fem Festive-500 år var det första år 2010 då jag snittade 21,6. I fjol och 2011, då jag också vann hela Festive 500, höll jag 24.9 km/h i snitt.

Olika väder och underlag ger helt klart olika hastighet, inget konstigt med det. Igår hade jag ritat in en tolvmilarunda för att klara av utmaningen med lite marginal och samtidigt få en fin tur. Till skillnad mot dom fyra kalla turerna så fick denna en snittemperatur på -0,9, rena rama sommarvärmen! Hade faktiskt 3,5 plus som varmast, i närheten av älven. Den värmer väldigt mycket den där Dalälven, för så fort jag kom en bit därifrån så sjönk temperaturen igen. När jag kom hem så var det minus 1,2. Värmen igår gjorde dessutom att farten blev betydligt högre än tidigare dagar då jag skrapade ihop 24,7 kilometer i timmen på passet.

Ber om ursäkt för alla siffror, men jag älskar ju sånt. Känslan på passet var jättebra, helt klart den bästa sedan... Ja, sedan någon gång tidigt i höstas kanske. Benen hade tryck och kroppen ville verkligen cykla. På slutet verkligen stampade jag på pedalerna, fin känsla det. Turen var kuperad i inledningen och slutet, men för det mesta så var det ganska platt. Fina omgivningar och många cykelminnen längs den här rundan.

Nu ser jag det som att jag kommit igång med träningen och fått en grund att bygga vidare på. Skönt det efter en skräpig höst!

Garmin-data:

2014-12-30

86 km i mörkret

Enviken, eller Rönndalen som det heter om du frågar de som bor där.

Cockpit.

Igår fick jag ihop 86 kilometer i mörkret. Tuggade på och gjorde jobbet bara. Tempen låg på behagliga -12.8 grader och avslutningen på det här Rapha Festive 500 blir ju i rena rama sommarvärmen. Har 102,1 kilometer kvar på utmaningen nu och två dagar på mig att fixa det. Ska ju gå ganska lätt om inget händer. Tänker mig att avsluta med den klassiska Norr Lindberg-rundan, också kallad Väggen-rundan av Team Kalas. En fin runda om än något kuperad egentligen för den här kilometerjakten. Benen är lite slitna nu och pulsen på gårdagens pass var betydligt lägre än tidigare. Blodvolymen lär ju ha höjts med all träning också.

Långrundan i förrgår gjorde för övrigt att jag passerade 365 timmar för 2014. Ett gammalt mål jag har med "en timme om dagen" ger ju 365 timmar per år. Under 2013 fick jag ihop nästan 405 timmar och hade väl tänkt öka den mängden en del under 2014, så jag är inte riktigt nöjd. Det började ju redan i januari som blev en katastrofmånad, sedan försökte jag hämta mig under våren och hade en ganska bra sommar. Nu på senhösten så har jag ju haft mina sjukveckor också vilket påverkar. Nya tag under ett motiverat 2015.

Garmin-data:

2014-12-29

En bra start på dagen

Utöver det där vanliga med morgonkissen, byte av bajsblöjor, puss på frugan, krama barnen, äta frukost och allt det där vanliga så har min dag börjat med att tända en eld, spola Öijer Arena och gett fåglarna ny mat. Toppstart på dagen för en gubbig husägare som mig själv.

2014-12-28

Det var det kallaste...

Hej vänner!

De flesta av er följer säkert mig på andra sociala medier så som min Facebook-sida, mitt Instagram-konto och så vidare. Då har ni kunnat se en och en annan bild från mitt långpass idag. Det passade sig bra för fotografering idag, blå himmel, solsken, kallt satan och ett tag var det ett riktigt härligt ljus när lite snömoln drog in. 

Det här blev min kallaste cykeltur någonsin. Ett snitt på -16.9 grader och en bottennotering på -23.2. Kallt så in i norden, helt enkelt. När jag cyklade på juldagen så tyckte jag -16 var rena döden, idag var det helt okej. Men så var jag bättre klädd idag också. Körde fem lager på överkroppen, sånt hjälper. Händerna hölls varma med mina trefingrade GripGrab-handskar. Tårna frös dock. Förr brukade jag inte frysa speciellt mycket om fötterna men sedan något år tillbaka så fryser jag nästan alltid om fötterna. Behöver kanske bli en sådan där med vintercykelskor. 

Passet blev nästan sex och en halv timme långt, riktigt kul att hantera den långa träningstiden så bra som jag gjorde och dessutom i dödskyla. Vet inte om jag blev en så mycket bättre cyklist rent fysiskt, men det byggde nog lite karaktär i alla fall. Körde först en tvåtimmarsrunda för att sedan möta upp lite sällskap, men då sällskapen av olika anledningar inte skulle med så fick jag väl fortsätta ensam.

Med dryga timmen kvar så fiskade jag upp den Cola-burk jag hade haft med mig i ryggfickan. Det var nitton grader kallt då och jag cyklade väl kring 25 km/h just då. När jag öppnade burken så skvätte det ut lite och en droppe hamnade på min cykeldator, torkade bort den direkt och då hade den redan blivit till is. Försökte dricka så snabbt jag kunde men redan efter några klunkar bildades det is i colan och till sist var det bara slush kvar.  Imponerande kyla idag!

Här kommer några av dagens bilder:





2014-12-27

Sätter familjen först och mig själv i kilometerklistret

Häj!

Idag hade Filip bortamatch i Hedmora, det var hockey hockey hockey som gällde. Tredje matchen för Filips lag och första segern efter 6-3, där Filip stod för en assist.
Ebbah smyger med så mycket hon bara kan. Kul att vara i killarnas omklädningsrum om inte annat...

Eftersom matchen gick mitt på dagen i en annan stad så har det ju blivit lite svårt med cyklingen. Skulle cykla nu på kvällen men Ebbah har väl inte haft någon toppendag direkt, trött å sliten efter några dygn med kusiner här vilket har inneburit sena kvällar och tidiga morgnar. Detta har sänkt hennes humör och eftersom hon är pappas flicka så var det väldigt jobbigt att jag skulle ut. Hon skulle absolut med... Det här har gjort att jag stannat hemma istället. Först tänkte jag lägga henne tidigt och träna sent (i natt...), men jag har ändrat planerna och kör tidigt imorgon bitti istället och kör dubbeldistans då. Långpass att vänta alltså, spännande! 
Sitter nu alltså i ännu större kilometerpress. Precis som det ska vara med Rapha Festive 500.

Har reflextejpat min hjälm och min bakskärm i alla fall, så något cykligt har jag fått gjort denna afton. Nu syns jag ännu mer i mörkret. Att tejpa igen dom främre ventilationshålen gör ju också att det blir en smula skönare för huvudet på vintern, hjälmen på bilden kommer framöver enbart fungera som vinterhjälm.

2014-12-26

Rapha Festive 500, tur två

Här står jag och kurar. Tog på mig mina varma vintertights från Kalas idag, dom går upp på magen som ni kan se. Hade också på mig ett par ullstrumpor som jag fått i julklapp som går hela vägen över vaderna. Detta gjorde att det blev riktigt varmt och gott idag och anledningen till att jag stannade i denna busskur var faktiskt för att ta av mig en kortärmad cykeltröja som jag trodde skulle behövas. Blev dock för varm...

Vinterfint. Motivet på den nedersta bilden har ni sett några gånger i olika årstider nu, ni som följt mig ett tag. Idag körde jag norrut, det är ju mycket trevligare än att trampa söderut! Snitthastighet fick kvitta.

Tomtar i Perhansbodarna.

Hyttsjön, ca: 100 km från Älvdalen.

Backjävel. Kunde dock attackera den istället för att bara växla ner och ta mig upp. Det går framåt! Självförtroendet är bättre nu också och tre timmar kändes som en kort tid, till skillnad mot för någon vecka sedan då tre timmar var jättelänge. Hade inte med mig några nödraketer idag utan litade på att kroppen skulle fixa det här ändå.

Snitthastigheten blev 22,2 men då höll jag mig till en platt runda också för att behålla farten. Temperaturen var marginellt varmare idag än igår med -13.1 grader Celsius. Det blev 67 kilometer på lite drygt tre timmar. Nu har jag bara typ 327 kilometer kvar på fem dagar, det blir 65,4 km per dag det. Skulle behöva någon riktigt lång runda för att minska kilometerpressen...

2014-12-25

Juldagscykling = Rapha Festive 500

God afton vänner!

Idag har jag cyklat må ni tro. Länge. Rapha's Festive 500 startade ju igår och jag startade traditionsenligt med juldagscykling. Det blev en kall tur, riktigt kall till och med efter att solen gått ner. Inledningsvis låg den kring 13-14 minusgrader men på slutet var temperaturen nere på -18.8. Lätt att hålla sig för skratt då, speciellt med tanke på att ansiktets alla muskler frusit fast så att jag inte ens kunde le. Det var först när jag stod i duschen efteråt och värmde mina röda ben som jag kom på att jag kanske borde ha tagit mina varmaste cykeltights idag. Tyckte ändå att jag överlevde kylan rätt bra. Fick en genialisk idé (jodå...) alldeles innan jag skulle ut, som gick ut på att ta på mina GripGrab RaceAqua över mina vanliga skoöverdrag. Tajt satan, men dom håller ju vinden borta genom att vara så täta som dom ändå är och det hjälpte nog en hel del.

Jag fick väl ungefär 2½ timme i ljus och resterande tid i mörker. Känns ändå lyxigt att cykla i ljus. Sånt brukar jag inte vara bortskämd med.

Om man bortser från kylan så kändes det faktiskt ganska bra idag, kul det. Jag har ändå kunnat träna på ganska bra nu i två veckors tid så det borde ju börja lyfta lite snart. Hade ju vilodag igår och fräsch skalle och sådant hjälper givetvis till.

Körde söderut idag, brukar ju annars mest trampa norr om Falun eftersom det är lite roligare terräng där. Men idag ville jag ha hög snitthastighet före härliga vägar. Allt för att få så många kilometer på så kort tid som möjligt. Vilken hastighet det blev sedan, snittade hela 22.6 km/h! Kul med cykling i rysskyla...
Körde Olsbacka-Torsång-Säter-Skedvi-Milsbo-Vika-Hem, för er med lokalkännedom och totalt blev det alltså drygt 106 kilometer. Klart godkänd förstatur, nu krävs bara fyra lika långa turer på dom återstående sex dagarna.

Några bilder från dagen:

Lite Garmin-data från idag:

2014-12-24

Lucka 24: Monark Exercise


"Monark Exercise har sitt huvudkontor i Vansbro, Dalarna. Vi utvecklar, tillverkar och marknadsför test och träningscyklar samt cyklar för nischade marknader såsom Post, transport och handikapp. Monark Exercise AB är en del av Cycleurope AB"

"Varumärket Monark har funnits i över ett sekel. 1954 producerades den första pendelvågs ergometer med Monarks unika mät och kalibreringsmetod. Genom åren har Monark Exercise etablerat sig som en av världsledande tillverkarna av ergometercyklar för test och träning. Bland våra användare återfinns både Olympiska medaljörer såväl som rehabiliteringspatienter."


Det ni tävlar om idag är inget mindre än detta:
Egentligen även mer än detta, då priset idag är en körklar Monark 828 STRIP!

"Monark 828 strip är en ergometer anpassad för cyklisters behov. Hög precision i mätningen gör den utmärkt att använda vid wattbaserad träning. Cykeln är lätt att kalibrera och kontrollera för att garantera säkra mätvärden.
Genom större justeringsmöjligheter än tidigare kan man ställa in exakt samma position som på din tävlingscykel.
Cykelkänslan är oslagbar, speciellt på tung belastning, tack vare det tunga svänghjulet."


Idag är det inte bara en fråga, utan du ska även hitta på ett rim (inte nödvändigtvis ett julrim) som har med Monark och testcykel att göra. Skicka in ditt rim till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress.
Frågan lyder: Hur många ergometers har Monark i sitt Sport-segment? Glöm nu inte rimmet också!

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Monark Exercise. Gillar man Monarks Facebook-sida så får man givetvis en guldstjärna!

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-23

Kompiskampen #2

Som ni kanske kan se ovan tappade jag en del effekt kring mittendelen av min tjuga, ökade med 6 minuter kvar och la en ökning ytterligare med två minuter kvar. Vid 6 minuter kvar så var pulsen redan stadigt över 180, men det går tydligen bra att öka ändå. Dom lila prickarna visar balansen i effekt mellan vänster och höger ben. Ganska samlat i början av tjugan för att sedan spreta lite mer, när jag ökade intensiteten på slutet så blev det mer samlat för att under dom sista två krigarminuterna bli lite mer spretigt igen.

Snitt/maxpuls: 180/190 (av totalt 192)
Motstånd: 3.2 kilo
Snittkadens: 94
Snitteffekt: (3.2x94) 300.8 watt (291,4 förra gången) (325 watt på mina Garmin Vector, ungefär 8% mer alltså)
Balans vänster/höger: 50/50
Snittemperatur under intervallen: 17,8
Morgonvikt: 72 kilo
W/kg: 4.18

Jag kände ganska tidigt att det här kanske var mer än jag skulle klara av. Förra gången så körde jag 3,1 kilo och 94 i kadens, målet var nu att klara 3,2 kilo på samma kadens. Tappade lite tryck ganska så snart men använde huvudet på slutet och kunde kriga mig igenom tjugan. Mådde allmänt dåligt och hade darriga ben efteråt. Har också fått ont i ena axeln efter detta!? Skönt ändå att ha stökat av den andra delen av kompiskampen, bara tre dödstjugor kvar. Garminklockan sa 38 timmars återhämtningstid efter det här passet så det grillades rätt bra. Mitt fyratimmars distanspass med 10 minuter all in i backen i förrgår gav som jämförelse bara 23 timmars rekommenderad återhämtningstid. Om jag kan öka 10 watt per testtillfälle fram till mars så är det bra, förhoppningsvis så minskar kroppsmassan samtidigt något vilket ger bättre w/kg.

Nu glömmer ni inte att tävla i dagens lucka och att titta in i morgon igen för kalendertävlingens grand finale då ni ska få tävla om en splitterny testcykel från Monark!

Lucka 23: Erik Wickström

"Längdskidåkning för dig!

"Längdskidåkning för dig” är en populär svensk bok med DVD för längdskidåkare på alla nivåer. Recensionerna var varit oerhört positiva och första upplagan sålde nyligen slut och har ersätts av en andra upplaga.

I ”Längdskidåkning för dig” hittar du bland annat teknikinstruktioner, träningsråd, staktips, styrkeövningar, träningsprogram, prylguider och naturligtvis ett kapitel om hur du förbereder dig inför ditt Vasalopp. Med boken på 228 sidor får du en 90 minuter lång DVD som innehåller instruktioner för klassisk åkteknik, utrustningstips, vallagenomgång och massvis med inspiration! Flera åkare från världseliten har också delat med sig av sina träningsdagböcker och tips i boken.

Författaren Erik Wickström är chefredaktör för tidningen Vasalöparen och jobbar även som skidinstruktör, personlig tränare och föreläsare.

Så här skriver Erik inledningen: "Den här boken skriver jag för att jag tycker det behövs en matig och modern bok för längdskidåkare på alla nivåer. Med boken och DVD:n vill jag inte bara hjälpa nybörjare, utan även vägleda de som är redo att ta sin skidåkning till nya nivåer. Och självklart vänder jag mig till de som vill genomföra eller förbättra sig i Vasaloppet.""

Boken går bland annat att beställa på Runners Worlds nätbutik, där den kostar 299 kr: http://www.runnersworld.se/shop/viewproduct.htm?ID=55

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
- Hur många kapitel består boken av?
- Vilken är Eriks bästa placering på Vasaloppet?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Runner's World och Erik Wickström.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.

2014-12-22

Idag och julledighet

Mysbild från igår.

Sådär, då fick jag väl med gårdagen också. Den var ju trevlig, minst sagt. Älskar att cykla med sällskap och prata cykelprat, det är nog faktiskt cykelpratet jag saknar mest med att cykla ensam mest hela tiden. Igår uppdaterades jag bland annat på Jenny Rissveds aktuella cykellivssituation och hur det egentligen går med det där landsvägs-SM som tydligen tappat sin arrangör för 2015. Hoppas SCF hittar en lösning ganska så snabbt och ser över hur man kan göra SM-tävlingar till guld värda för arrangörer. Hörde också om Motala AIF:s lag som kommer bli ruggigt starka (även) 2015.

Idag då. Jo, alltså det hade ju kommit lite snö i natt och mer på morgonen. Det betyder att Öijer Arena behöver underhållas och jag hade en plan på att dels göra några snökanter på planen för att reglera vattnets uppsamlingsplatser och även snö runt planen för att förstärka kanterna. Tyvärr kommer det ju så fånigt lite snö, men det gick väl helt okej ändå. Spolade lite på planen för att fylla på håligheterna och göra snökanterna till is. När jag stod där och hackade bort luftbubblor under isen så kom svenska mästar'n Emil Lindgren förbi.

Emil var ute på en 145 kilometer lång runda men han växla några ord och morsa på Filip som var ute med mig. Mer cykelprat för mig alltså!

Ni har väl inte missat att tävla i dagens lucka? Innan kalendertävlingen är avslutad för denna säsong så ska någon lycklig vinnare vinna en testcykel, så det är helt klart värt att även fortsättningsvis läsa den här bloggen.

Jag är ledig från i lördags fram till och med den första januari. Ska bli riktigt gött. Sedan jobbar jag en dag innan jag blir ledig i fyra dagar till. Precis som dom fyra tidigare julhelgerna så kör Rapha sin Festive 500 även denna vinter. Jag har släpat mig runt dom där 500 kilometerna varje år hittills och tänkte väl inte bryta den traditionen nu. Dock så måste jag säga att det är lättare att fixa det dom gånger jag jobbat eftersom jag då får cykelpendling som jag kan skarva, nu måste jag liksom ta av ledig familjetid. Det lär bli en del cykling på väldigt tidiga morgnar och sena kvällar...

Lucka 22: Cykelspecialisten i Linköping

Idag är det Linköpings bästa cykel- och triathlonbutik som gömmer sig bakom luckan, nämligen Cykelspecialisten i Linköping. Det ni tävlar om idag är följande: 
En Merida Track Floor Pump!

Dagens fråga följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
- Cykelspecialisten i Linköping har just nu en auktion som avslutas imorgon, var går pengarna?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Cykelspecialisten i Linköpings Facebook-sida.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.