Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-12-26

Rapha Festive 500, tur två

Här står jag och kurar. Tog på mig mina varma vintertights från Kalas idag, dom går upp på magen som ni kan se. Hade också på mig ett par ullstrumpor som jag fått i julklapp som går hela vägen över vaderna. Detta gjorde att det blev riktigt varmt och gott idag och anledningen till att jag stannade i denna busskur var faktiskt för att ta av mig en kortärmad cykeltröja som jag trodde skulle behövas. Blev dock för varm...

Vinterfint. Motivet på den nedersta bilden har ni sett några gånger i olika årstider nu, ni som följt mig ett tag. Idag körde jag norrut, det är ju mycket trevligare än att trampa söderut! Snitthastighet fick kvitta.

Tomtar i Perhansbodarna.

Hyttsjön, ca: 100 km från Älvdalen.

Backjävel. Kunde dock attackera den istället för att bara växla ner och ta mig upp. Det går framåt! Självförtroendet är bättre nu också och tre timmar kändes som en kort tid, till skillnad mot för någon vecka sedan då tre timmar var jättelänge. Hade inte med mig några nödraketer idag utan litade på att kroppen skulle fixa det här ändå.

Snitthastigheten blev 22,2 men då höll jag mig till en platt runda också för att behålla farten. Temperaturen var marginellt varmare idag än igår med -13.1 grader Celsius. Det blev 67 kilometer på lite drygt tre timmar. Nu har jag bara typ 327 kilometer kvar på fem dagar, det blir 65,4 km per dag det. Skulle behöva någon riktigt lång runda för att minska kilometerpressen...

1 kommentar:

  1. Underbart Henrik, lycka till på nästa pass :) Ska tänka på det där med reflextejp om det blir för kallt.

    SvaraRadera