Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-12-23

Kompiskampen #2

Som ni kanske kan se ovan tappade jag en del effekt kring mittendelen av min tjuga, ökade med 6 minuter kvar och la en ökning ytterligare med två minuter kvar. Vid 6 minuter kvar så var pulsen redan stadigt över 180, men det går tydligen bra att öka ändå. Dom lila prickarna visar balansen i effekt mellan vänster och höger ben. Ganska samlat i början av tjugan för att sedan spreta lite mer, när jag ökade intensiteten på slutet så blev det mer samlat för att under dom sista två krigarminuterna bli lite mer spretigt igen.

Snitt/maxpuls: 180/190 (av totalt 192)
Motstånd: 3.2 kilo
Snittkadens: 94
Snitteffekt: (3.2x94) 300.8 watt (291,4 förra gången) (325 watt på mina Garmin Vector, ungefär 8% mer alltså)
Balans vänster/höger: 50/50
Snittemperatur under intervallen: 17,8
Morgonvikt: 72 kilo
W/kg: 4.18

Jag kände ganska tidigt att det här kanske var mer än jag skulle klara av. Förra gången så körde jag 3,1 kilo och 94 i kadens, målet var nu att klara 3,2 kilo på samma kadens. Tappade lite tryck ganska så snart men använde huvudet på slutet och kunde kriga mig igenom tjugan. Mådde allmänt dåligt och hade darriga ben efteråt. Har också fått ont i ena axeln efter detta!? Skönt ändå att ha stökat av den andra delen av kompiskampen, bara tre dödstjugor kvar. Garminklockan sa 38 timmars återhämtningstid efter det här passet så det grillades rätt bra. Mitt fyratimmars distanspass med 10 minuter all in i backen i förrgår gav som jämförelse bara 23 timmars rekommenderad återhämtningstid. Om jag kan öka 10 watt per testtillfälle fram till mars så är det bra, förhoppningsvis så minskar kroppsmassan samtidigt något vilket ger bättre w/kg.

Nu glömmer ni inte att tävla i dagens lucka och att titta in i morgon igen för kalendertävlingens grand finale då ni ska få tävla om en splitterny testcykel från Monark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar