Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-12-22

Idag och julledighet

Mysbild från igår.

Sådär, då fick jag väl med gårdagen också. Den var ju trevlig, minst sagt. Älskar att cykla med sällskap och prata cykelprat, det är nog faktiskt cykelpratet jag saknar mest med att cykla ensam mest hela tiden. Igår uppdaterades jag bland annat på Jenny Rissveds aktuella cykellivssituation och hur det egentligen går med det där landsvägs-SM som tydligen tappat sin arrangör för 2015. Hoppas SCF hittar en lösning ganska så snabbt och ser över hur man kan göra SM-tävlingar till guld värda för arrangörer. Hörde också om Motala AIF:s lag som kommer bli ruggigt starka (även) 2015.

Idag då. Jo, alltså det hade ju kommit lite snö i natt och mer på morgonen. Det betyder att Öijer Arena behöver underhållas och jag hade en plan på att dels göra några snökanter på planen för att reglera vattnets uppsamlingsplatser och även snö runt planen för att förstärka kanterna. Tyvärr kommer det ju så fånigt lite snö, men det gick väl helt okej ändå. Spolade lite på planen för att fylla på håligheterna och göra snökanterna till is. När jag stod där och hackade bort luftbubblor under isen så kom svenska mästar'n Emil Lindgren förbi.

Emil var ute på en 145 kilometer lång runda men han växla några ord och morsa på Filip som var ute med mig. Mer cykelprat för mig alltså!

Ni har väl inte missat att tävla i dagens lucka? Innan kalendertävlingen är avslutad för denna säsong så ska någon lycklig vinnare vinna en testcykel, så det är helt klart värt att även fortsättningsvis läsa den här bloggen.

Jag är ledig från i lördags fram till och med den första januari. Ska bli riktigt gött. Sedan jobbar jag en dag innan jag blir ledig i fyra dagar till. Precis som dom fyra tidigare julhelgerna så kör Rapha sin Festive 500 även denna vinter. Jag har släpat mig runt dom där 500 kilometerna varje år hittills och tänkte väl inte bryta den traditionen nu. Dock så måste jag säga att det är lättare att fixa det dom gånger jag jobbat eftersom jag då får cykelpendling som jag kan skarva, nu måste jag liksom ta av ledig familjetid. Det lär bli en del cykling på väldigt tidiga morgnar och sena kvällar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar